Gäst Kalman Postad 28 Augusti , 2007 Kan man inte förbjuda brännmaneter?Var på V(b?)ästkusten i helgen. Nog fan satt det trådar på ankarlinan och jag hann ta tag i en innan jag kom på att hämta handskarna som jag visligen tog med mig men dumt nog inte tog på med engång.Kräver att naturvårdsverket med omedelbar verkan förbjuder dessa ohälsosamma och farliga odjur kallad molusker. Det är ju fröbjudet att vålla annan person kroppskada enligt lagen..... Tacka vet jag Grodhavet där är man inte rädd för algblomning, det är alger året om så man är van..... Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Augusti , 2007 Kräv körkort av maneterna, det skall ju hindra obehöriga att va på/i sjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 31 Augusti , 2007 Maneter har vi västkustfolk planterat ut för att djävlas med grodhavsfolket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 31 Augusti , 2007 Men vafför tog ni inte en sort som man kan äta.... sådana man-e(ä)ter? Algerna är fulla med protein som reservproviant för krislägen. Läs Statens promem.parg § 23235-123 (därför har vi dem kvar i Mälaren.... fast detta är egentlgien hemligt.....) Kalman Senast ändrad av Kalman | 31 augusti 2007 | 22:58 Senast ändrad av Kalman | 31 augusti 2007 | 22:58 Senast ändrad av Kalman | 31 augusti 2007 | 22:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 1 September , 2007 Dom går att äta, det finns havssköldpaddor som har maneter som sin huvudsakliga föda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 27 November , 2007 Nu är det inga som helst problem har inte sett en enda manet på flera veckor (vila i frid) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst maringuden Postad 27 November , 2007 Brännmaneter har en enda funktion, det är att få fart på patrasket på västkusten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 November , 2007 Västkustborna stannar kvar, det är patrasket som maneterna håller borta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kyngen 0 Postad 30 November , 2007 Är det du som är patrasket västis ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kyngen 0 Postad 30 November , 2007 Hur vet du det, har du varit i Kina ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kyngen 0 Postad 30 November , 2007 Du är verklige pojken hela dagen Westis ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 November , 2007 Anemos min vän, gör oss alla en tjänst...sök vård! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Herakles 0 Postad 20 December , 2007 Förlåt mig Westis och Flippis, vill inte ta upp en ny strid, detta borde jag ha skrivit tidigare, detta är en vits med glimten i ögat: Enl. en rapport av Marinbiologerna på västkusten, så har dom hittat ett nytt sjödjur, eller sjöodjur? Tillhör blötdjuren, ryggradslösa och kallas på Latin. Ffippiwestis maris. Tillhör undergruppen Klitomanis Moluskus. Deras huvudsakliga föda är medosor eller brännmaneter, till västkusbornas harm, som ochså i huvudsak livnär sig på dessa. Det är sånt vi övriga patrask inte äter. HI, HI, HI, med glimten i ögat ! Senast ändrad av Herakles | 20 december 2007 | 20:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 December , 2007 Nu var du inte dum..den var riktigt bra! GOD JUL på dig Anemos! Låt freden bestå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 20 December , 2007 Haha hahaha !!! Ja den var bra !!! God Jul på dig gubbe... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 20 December , 2007 Jag hittade en gammal arkivfilm där Anemos lär Flipper dansa. Allt Anemos skrivit på MG är förlåtet :-) God Jul Arvo http://www.youtube.com/watch?v=zwakjoSs754 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 26 December , 2007 Tack skall du ha ! Du har alldrig sett mig dansa, inte ens när jag dansar Samba do Brasil ! Tyvärr ingen bild på det ! Men Åsnan var där och sade : Du Anemos Ta det lungt det var åren 1970-1973 ! Senast ändrad av Anemos_ | 26 december 2007 | 21:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 26 December , 2007 du som var där, varför har flipper kjol på sig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 26 December , 2007 Ja, det är en outgrundlig fråga ? Kanske han dansar SIRTAKI dans, som Zorba the Greek ? ZORBADANS ! Ja du vet, Greker som Skotter använder ju kjol ochå ! Anemos i CHANIA på Kreta, i Zorbas spår ! (där Zorba filmen inspelades med Anthony Quinn) Senast ändrad av Anemos_ | 28 december 2007 | 16:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 December , 2007 Vart fan tog Herakles vägen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 28 December , 2007 Westfjord26 skrev: Vart fan tog Herakles vägen? Ja, så vitt jag vet, så har han ochså anslutet sig till de dansarnas skara för att dansa Sirtaki ! I Peloponnesos ! OBS. Även männen har kjol på sig ! Senast ändrad av Anemos_ | 28 december 2007 | 16:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser