Thomaseb 0 Postad 28 Augusti , 2007 hej vad gör man av barnen vid förtöjninen, har en tvååring. Båt en midcabin 24fotare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 28 Augusti , 2007 Fattar inte..är förtöjning och att samtidigt ha barn ombord nåt problem ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 28 Augusti , 2007 Barnen har väl flytväst? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 28 Augusti , 2007 Varför inte låte dem sitta i sittbrunnen och se på hur man gör? En tvååring iakttar mer än man kan tro men ger inte respons på det inlärda. Så de kan kanske hålla i ett snöre i beredskap ifall mamma/pappa skulle behöva den så har de hjälpt till så små de är?Självklart flytväst på Hälsningar,Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 28 Augusti , 2007 Lämpligen sitter barnen på samma ställe som dom sitter på under gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larsjoh51 0 Postad 29 Augusti , 2007 Bind fast barnen i pulpit eller.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Finnmaster 0 Postad 29 Augusti , 2007 Vi har en kabinbåt (Finnmaster 7050) och har använt en barnstol som man kan hänga på bordet inne i kabinen. Där sitter lilla barnet (nu 16 mån) stadigt och bra och kan vara kvar i stolen när vi lägger till. När barnen är på akterdäck har vi ibland säkrat lillan med en klätterslinga och en karbinhake så att hon inte skulle kunna trilla i vattnet. Flytvästar är självklart!Mvh,Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joaj 0 Postad 29 Augusti , 2007 Jag säger åt min (nästan 2 år) att sitta still och sen förtöjer jag. Han lyssnar och lyder riktigt bra när vi är i båten, så det har hittills inte varit något problem. Att han har flytväst behöver väl inte nämnas, allt annat är totalt vansinne. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 29 Augusti , 2007 SITT PÅ ERA PLATSER ANNARS SLÄPPER JAG UT KÖLSVINET. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 29 Augusti , 2007 stäng in dem i ruffen med en tablettask - funkar rolex på mina (2 och 5år) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 29 Augusti , 2007 En tablettask - två barn .... jaja, instängda i ruffen, då slipper man ju höra bråket.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 29 Augusti , 2007 Den varienten kör vi med också, även bilbarnstolen funkar bra. mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 29 Augusti , 2007 Hej Mina barn är tonåringar, brukar vara dom som förtöjer. Själv brukar jag ligga i ruffen och äta på en tablettask Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wahlis 23 Postad 29 Augusti , 2007 Vår lille son på 1,5 år har vi låtit sitta i matstolen när vi varit ute och åkt. Vi har tagit med Ikeamatstolen hemifrån, detta har underlättat väldigt mycket när man kommer till kniviga situationer. En fördel med denna har också varit att han kunnat se bättre ut eftersom han kommer upp en bit till skillnad emot att sitta i soffan i sittbrunnen. Nästa år kommer nog att vara lite lättare då han blivit lite större. Syrran på 4 år har vi inte alls haft några problem med. /Wahlis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jesse_dc 0 Postad 30 Augusti , 2007 kan ju funka i 6 knop och sitta i den stolen, men för oss som marshar 25 är det omöjligt - för att inte säga farligt. Just farten är ngt får 2 åringen inte uppfattar riktigt ännu, i somras skulle han börja gå omkring när farten var runt 30knop - så det var bara för frun att hålla i honom hårt. Dottern på 5år är det inget bekymmer med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 30 Augusti , 2007 Och jag som alltid håller under 25knop när jag lägger till, måste erkänna att även 6knop vid tilläggning känns lite fort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser