Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Maximarcus

S:t Anna

Rekommendera Poster

Hallå!

För första gången skall jag till Sankt Annas skärgård (Båtsholm, vid Lagnöström)om ett par veckor.

Är det någon som har erfarenhet av (gädd-)fiske i området? Brukar ju gå okej att gå på känsla, men ett par insidertips skulle ju inte skada!

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Norr om Lagnöbron brukar det gå bra att dra Gäddor. Finns en hel del vass utmed kanterna där. Men också ytterligare en bit från Lagnö vid Stegeborg finns fina Gäddvatten. Här är Lagnöbron i bakgrunden.

(Syntes visst dåligt)

Senast ändrad av Gesse | 28 augusti 2007 | 15:35

post-22587-1394235204,3791_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med Gesse. Även straxt innan Stegeborg så ligger det en stor ö som kallas Eknön. i området kring denna ö finns mycket vass. Har dragit många fina gäddor där (kolla södra sidan.) Även vid Stegeborgsslottsruin så har jag lyckats med fisket. Abborre fungerar fint där. Tydligen så ligger det mycket stock och sten på botten som fungerade förr som spärr för att förhindra krigsfartyg att ta sig in till Söderköping. Har även fått fina gäddor där oxå. Tyvärr så finns det oxå risk att fastna i dessa stockar med dragen. Lycka till med fisket och skriv gärna en liten berättelse hur fiskelyckan blev.

Mvh Micke

Senast ändrad av MX175 | 28 augusti 2007 | 15:46

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för tipsen! Vi får se hur snabb båt vi kommer ha, det kan ju avgöra hur långt man åker...

Rapport kommer i mitten på nästa månad!

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då var fiskafänget avklarat!

Eftersom båtarna vi fick tillgång till endast hade 6-hästars motorer, så kändes de bortåt 10 distansminuterna till Stegeborg lite mastiga. Vi valde att istället röra oss söderut, mot Norra Finnö, och sedan runda ön österut. Vi hittade en massa fina grynnor, vikar och vassar. Helgens toppnotering blev kanske inte så imponerande, runt 3,5 kilo, men totalt hade vi nog ett 15 tal gäddor i båten. Helt ok tycker jag, och vädret var väl inte helt idealiskt. Men trevligt hade vi, och jag kommer säkert tillbaka, men då i min egen båt!

//Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Passerade du Tyrislöt och åkte mot Missjö menar du? I så fall har ni åkt en bra bit med 6 hästarn. Kul att det blev en del fisk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Planen var att åka varvet runt, men vi insåg att tiden inte skulle räcka till... Vi passerade Tyrislöt och åkte en bit ut mot Missjö, men ungefär vid St/L Stångskär vände vi tillbaka. Det blev väl inte så mycket kortare, men vi blev ändå sena hem! Men som sagt, jag kommer nog tillbaka. Och då vill jag hinna med Harstena också, så då får det bli med den stora båten.

/M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Missa inte de röda näckrosorna på Harstena. Ett besök på bageriet där är också att rekommendera. Finns mycket gött bröd där.

post-22587-1394235216,9883_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bahh att jag missade det här inlägget o jag som har båten i Båtsholm....hojta till nästa gång du ska tillbaks så ska jag visa dig bra gädd o framförallt bra abborre ställen...Du kanske såg min Maxim vid bryggan?? \Cool\  Mvh illern

Senast ändrad av illern1 | 18 oktober 2007 | 12:43

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ögonen är ju alltid öppna för Maximer...så visst såg jag din båt! Men det låg ju två stycken på rad, måste vara nåt slags rekord!

Verkar finnas gott om aborre i området, största vi fick i sällskapet var på ca 1100 gram.

Jag lovar att hojta till nästa gång!

//Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För två år sedan så var vi tre Maximer i hamnen.Det finns gott om Maximer i området bla i Uvmarö hamn som ni passerade så ligger det fyra stycken o vid Besbo som ni också passerade så ligger det två stycken.Jovars Aborre brukar vi få sjukt mycke av, den största har vägt 1700 gram.Så det brukar bli rökt aborre på kvällarna o det är ju inte helt fel...

Mvh illern...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som vet om det finns gästhamn vid Sanden söder om Lagnöbron? Har kört förbi där många gånger och sett att det finns brygga med båtar där, men frågan är om det finns gästplats att lägga till vid. (Vid badplatsen och campingen)

Senast ändrad av Gesse | 07 januari 2008 | 20:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...