Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
real_hightech

bra bil för att ta upp båt med

Rekommendera Poster

Jag funderade på samma sak och bytte bil i höstas.

En Audi A6 Quattro med automat.

Ingen dyr bil,men slår det mesta i komfort och att ta sej fram.

Funderade på en massa 4WD men tänkte inte på Audi först,men det blev det och jag ångrar det inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade tidigare en Renault Laguna V6 3,0 med automat. Inga bekymmer att dra i och ur en Askeladden 445 även om rampen inte var en ramp utan en sandväg som gick ner i sjön. Har nu en Mondeo 2,5T manuell, tror inte att den är lika bra på sandvägen. Men det får jag veta så fort det blir lite bättre väder :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med tanke på att den skulle vara en billigare bil så skulle jag säga audi quattro. Jag föredrar manuell men som någon sa tidigare så måste kopplingen vara ok... Om rampen i riktigt brant så kan du göra som vi gör när vi skall ha upp båten från trädgården. Det är en lång, brant gräsbacke så vi köpte en vinsh som klarar 1000 kg. Kostar ca 1000 spänn men om det räddar dig från att köpa en bil för den uppgiften så får det väl räknas som billigt. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar vad de här killarna sysslade med vid rampen?

Kanske var trailern där ute i vattnet nånstans.

Såg dem en sommar när jag råkade passera med min båt.

Bilen var i alla fall halvvägs ner i vattnet som synes...

Bra bromsar på bilen är ganska viktigt när man är vid rampen.

/Bo

post-1495-1394235395,102_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Subaru Forester, 4-hjulsdriven och automatväxlad - bra till allt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

köp en bmw  med automat. så är det löst.  bakhjulsdivet är bra då all tyngd hamnar där.  jag själv köpte min bmw 740 ia  92a.   fullutrustad och stark  med sin V8 på 4liter. tung och stabil.

därimot är det förkastligt med framhjusdrivna bilar . då tyngden hamnar  bak och vill lätta framhjulen. sen är framhjulsdrivna bilar inte lika tåliga för stryk som bakhjulsdrivna,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Håller mer föregående talare, trodde inte att den fanns några andra bilar än BMW\Wink\.

Köp en BMW så blir du nöjd\Smile\. Jag har själv en BMW 540 iA touring och jag dra upp min båt ca. 2 ton med släp hur lätt som helst. Har en kompis med liknande båt och han har en bil med framhjulsdrift och den spinner ganska så lätt när han skall ha upp båten brukar sluta med att några får sätta sig på huven för att han skall få upp den hyffsat smidigt.

Mvh. Bjarre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle köpa en bil som jag trivs med i första hand, och sen när det är dags att ta upp båten göra ett besök hos närmaste VAG handlare och säga \Hej jag är ute efter en audi quattro och den måste ha dragkrok, har du någon jag kan få provköra? \ eller nåt i den stilen. Ful får man vara , men inte dum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset skall rekomendera mina kollegor ute i landet att följa med

på provkörningar höst och vår. Skall även fråga kunderna om de är båtägare.

Mvh

jj

Fch VW

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...