bizzaro 0 Postad 27 Augusti , 2007 Är i tankarna att byta ut min V8 (AQ271) mot en diesel. Har en Orrskär 760 som är 7.60x3 m, väger ca 2-2.5 ton. En ny VP är uteslutet eftersom det blir för dyrt. Tanken är att behålla 290 DP-drevet och bara hänga på en ny kärra.Alternativen jag hittat hittils är:- Lombardini 200 hk- Steyr 220-250 hk- Peninsular 220 hk Lombardinin har en intressant prisnivå (150 komplett för drevmontage) men jag är tveksam till om den räcker. Jag vet att andra har en AD41 monterad in en 760, och då gör den 30 knop (vilket min också gör idag). Någon som har erfarenhet av dessa motorer eller liknande montage? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
56bayliner 0 Postad 3 Oktober , 2011 Jag tycker att du ska stryka Steyr, för de bara krånglar. De har en massa komponenter som går sönder en efter en. Och det går inte att hitta felet själv. Har lagt i en på 250 hk. Fyra säsonger och tre gånger har jag fått begära bogsering till land! Plus alla fina sommarveckor som båten ligger på verkstadsbryggan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser