ofdofd 0 Postad 27 Augusti , 2007 Hej!Jag köpte en sprillans ny utombordare i Juni, den puttrade då på fint. Den har sedan stått oanvänd hela sommaren och vill nu knappt starta. Då den går igång måste jag köra med halvfull choke och halvgas för annars dör den. Jag har provat att varva motorn och ha i gång den under en längre period utan skillnad.Har ni något McGywer-tips till desperat!?!?Motorn är en Mercury, 4-taktare, 4 hk med inbyggd tank. Mvh,Östen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nutshell 1 Postad 27 Augusti , 2007 Byt soppa om den stått så kan det blivit kondens. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 27 Augusti , 2007 O hjälper inte det så rensa förgasaren. G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 27 Augusti , 2007 Du har säkert garanti på den, prata med dom du köpte den av, ingen motor skall bete sig så bara för att den inte använts på ett tag. fast har luftskruven varit öppen i regnet kan du ha vatten i tanken, eller om du tankat gammal bensin, eller i till och med kanske oljeblandad soppa? då är det ju ditt eget misstag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ofdofd 0 Postad 27 Augusti , 2007 Tack för tipsen!Jag skall byta bensin (det har ju varit en ganska regnig sommar , hoppas, hoppas!Leverantören vill ha 650 kr/h för att titta på det...Mvh,Östen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser