Sea_ray_290 0 Postad 26 Augusti , 2007 Hej! Har tagit hem en Sea ray 290 Sundancer från USA och är helnöjd. Innan den lämnade US monterades en ny 300HK diesel in. Sitter ett Bravo II drev på med utväxlingen 2.0 = måste byta proppeller till en större. Av vad jag har har fått höra borde jag hamna på en fyrbladig med ca 24-25 i pitch. Någon som vet om var jag kan få tag i sådan? Har ej hittat någon som har liggande, ännu mindre nån som jag kan testa så jag får reda på vilken storlek jag skall ha. Tacksam för råd och tips! S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 26 Augusti , 2007 NU E JA AVIIIS .. 290 är den klart favoriten hos mig !!! Hoppas allt är lika bra som du hade hoppats på . Får man vara så nyfiken och fråga vilken årgång båten har , för 290 skiljer sig en del mallan dom olika serierna ... Grattis och hoppas du är nöjd ( ..och detta med 4-bladig .. där kan jag inte hjälpa till ...liksom ingen aaaning ...) JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 30 Augusti , 2007 Hehehehehe... Undrar om det är du som söker en likadan propeller på Radio City idag.... där är det en som söker en sådan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 30 Augusti , 2007 skulle tro att det är samma person som tommy försökte hitta en propp åt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sea_ray_290 0 Postad 3 Mars , 2008 Ha ha ha! Jajamän! Vad gör man inte? De propellerar som enligt vissa i programmet (marina i Marstrand...) inte finns kom i fint paket från USA. Nu har jag gått från 7 till 30 knop... Men motorn övervarvar fortfarande så jag skall upp till 25 i pitch till våren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser