Cue82 0 Postad 25 Augusti , 2007 Tja, Håller på och gör service på min utombordare och nu har jag kommit till steget för att byta växelhusoljan, men bottenskruven vägrar lossa!! 2 alternativ finns: den har rostat fast eller så har jag klantat då jag spraymålade (biltema färg för yamaha) över. nån som har tips på hur jag ska få loss den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 25 Augusti , 2007 Prova med att sätta ett dorn i änden på spåret och knacka med en hammare. Då brukar det släppa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 26 Augusti , 2007 Ta en stor skruvmejsel och använd en skiftnyckel alt. fast blocknyckel som passar, då får du mer kraft och den lossnar med all säkerhet. Försök att få ett riktigt tryck på skruvskallen så att du inte slinte fär då kan det bli svårare. Dettta har fungerat kanon då jag haft samma problem. Gesses tips fungerar säkert, men då är risken att du förstör skruvskallen och får köpa en ny skruv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
1000 0 Postad 26 Augusti , 2007 http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=995&iItemId=80943 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 26 Augusti , 2007 Gör som BoatBruce redan nämnt. Går rätt bra om en trycker mejseln och en drar runt den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 26 Augusti , 2007 Värme (gasolbrännare/svets/värmepistol) på godset runt skruven funkar säkert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 26 Augusti , 2007 Värm inte utan köp en slagmejsel som länken några rader längre upp visar. Skruven lossnar säkert då. har jobbat med motorservice på båtfirma och vi använde alltid slagmejsel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cue82 0 Postad 26 Augusti , 2007 Försökte få upp den genom att använda tryck och en tång som hävarm men resultatet blev att mejseln gick sönder och skruven blev lite nött. Ska förbi jula imon och köpa en bättre (och starkare) mejsel! håll tummarna =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 26 Augusti , 2007 Slagmejsel ska du använda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser