Yadis 1 Postad 24 Augusti , 2007 När jag la i båten(ryds camping med 70 hk 1976 Evinrude) i våras, så gjorde den 25 knop. Nu gör den 15-16 knop! Ryds camping har ett hål i golvet längst bak o där borde väl allt vatten samlas om det är så att jag har en massa vatten som står? Skit på båtens skrov spelar säkert in oxå, men inte borde det sakta ned båten 10 knop? Alla ideer mottages tacksamt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 24 Augusti , 2007 Slirande propeller. Brukar väl sitta på en gummisplines hylsa på utgående axeln och där kan det ibland slira. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bellaragazza 0 Postad 24 Augusti , 2007 Hej Det har varit sommar och grillen har varit igång. Hur många kilo har du gått upp sen i maj No offend just joking Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zipper 0 Postad 24 Augusti , 2007 Mina erfarenheter är att lite skit under båsten kan göra allt från någon knop till näst intill att båten inte går framåt beroende på var det sitter. På planande båtar slits bottenfärgen hårt i aktern detta gör att propellern kaviterar och all kraft försvinner, man kan ofta märka detta genom att motorn övervarvar mitt tips är att ta upp båten skrapa rent och sen borde den gå som en dröm igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sm7stu 0 Postad 25 Augusti , 2007 Har du kollat att spjället öppnar fullt vid full gas? Va ute för det problemet en gång 22 knop ner till 13 knop ,visa sig att spjället ej öppna fullt.. bara en ide //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser