BMoon 1 Postad 24 Augusti , 2007 Var ute på en fisketur idag. Har köpt mig en jeepdunk påfyllningspip och tänkte tanka båten vid bryggan. Gick dock inte så bra då packningen mellan dunken och pipen läckte som ett satans såll, kom mer soppa bredvid än i hålet! Kom iaf rätt snart fram till att jag fick lägga ner tankningen, hålla i ca två liter jag hade i en annan dunk och ta med mig jeepdunken i båten. Åkte i väg på min fisketur, fick ingen fisk men kunde väl njuta av kvällssolen och lite gott fika. Sen på vägen hem så hinner jag upp en större båt (nån 70-tals Nimbus skulle jag tro) och ska gå förbi den. Hejar glatt och de vinkar tillbaka när jag studsar fram på deras svall varpå båten rycker till och varvmättarn dippar ner först tusen och sen tusen varv till varpå jag girar undan och stannar till. De kollar lite udda, småler och fortsätter cruisa framåt. Antar att bränsletillförseln blev lite hackig när det hoppade så mycket. Stannar iaf till och tänker att jag får la komma på nått sätt att tanka. Funderar först på att tömma från jeepdunken till den mindre men lägger ner det rätt snart då jag helst vill ha bensinen i dunken och inte i båten. Hittar sedan en PET-flaska att skära botten av så jag får en tratt och kan fylla i utan att söla för mycket i sjön. Startar upp och fortsätter mot hamn då jag kommer upp båten igen. Känner att jag inte kan med o visa mig och tar en liten omväg ut i farleden i väntan på att de ska komma in. Väl i hamnen ser jag att de givetvis huserar på grannbryggan varpå det blir en tidsfördrivarrunda i gästhamnen. Vet inte om det bara är jag men lyckas alltid göra lite halvudda grehjer i närheten av folk varpå jag sedan går o känner mig stendum! Kanske inte någon jättegrej egentligen men bara så typiskt på nått vis! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 25 Augusti , 2007 Nej Nej Nej gräv inte ner dig i detta nu d va ju bara soppatorsk och inget annat.. Kan hända den bäste och har hänt mig flera gånger både på land och till sjöss, turligt nog så har jag alltid haft reservdunken redo. Så någon bogsering har inte behövts.. Har oxå en läcka på en av mina jeepdunkspipar jävligt störande faktiskt precis i packningen mellan dunk och slang.. eftersom jag har tanklocket lite dumt placerat så har jag modifierat en tratt som passar så jag kan tanka med dunk utan pip.. !!!MVH REXCO!!! Senast ändrad av Rexco | 25 augusti 2007 | 18:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 26 Augusti , 2007 Hmm, du har la rätt antar jag. Kände mig bara så satans dum precis i förbistutsandet... Har tanklocket i fören på båten och var lite bökigt att träffa i hålet. Blir nog till attinförskaffa en stor fylletratt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser