Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
bellaragazza

Val av DC - ännu ej ställda frågor

Rekommendera Poster

Här kommer svar på frågor som inte redan är ställda (men nästan)

Fråga: Jag väljer mellan en begagnad Ryds 550 DC från 1977 eller en ny Grandezza 31 DC behöver tips och råd??

Svar: För det första så skiljer det några tusen i inköpspris, båtarna går inte att jämföra och därför går det inte att få något utförligt svar på en sådan typ av fråga.

Förutom ett antal inlägg som kommer att säga att du skall satsa på en Bayliner av något slag och sedan kommer ca 60 inlägg att handla om hur bra eller dålig Bayliner är.

Fråga: Är ute efter en DC som 2 vuxna, två barn en hund och en katt kan övernatta i gärna nyare över 6 meter och med en motor som är från 2000 eller nyare. Vill även kunna nå farter på uppåt 40 knop och kunna dra lite wakeboard. Vår budget är runt 75 000. Förslag på lämplig båt?

Svar: Denna båt ni är ute efter FINNS INTE, dock kommer ett antal inlägg att säga att du skall satsa på en Bayliner av något slag och sedan kommer ca 70 inlägg att handla om hur bra eller dålig Bayliner är

Fråga: Vilken DC skall vi välja?

Svar: Titta på XXX BR, som är en bowrider alltså ingen DC, eller XXX WA som är en walkaround alltså ingen DC eller en XXX HT som är en hardtop, alltså ingen DC som betyder daycruiser.

Förutom ett antal inlägg som kommer att säga att du skall satsa på en USA båt av något slag och sedan kommer ca 80 inlägg att handla om hur bra eller dålig USA båtar är

Fråga: Har tittat på en Yamarin 64 DC är det någon som har erfarenheter av denna?

Svar: Motorbåtar är en plåga, köp en segelbåt istället och visa hänsyn till djur och natur och oss som njuter av sjön och sedan är den diskussionen igång, ty de som anser sig vara riktiga sjömän innehaver en båt av modell segel (även om dessa ligger nedstuvade i ruffen hela sommaren)

Förutom ett antal inlägg som kommer att säga att du skall satsa på en Amerikansk båt av något slag och sedan kommer ca 100 inlägg att handla om hur bra eller dålig Amerikanska är

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är ju rätt ny här.

Och du har redan räknat ut hur det fungerar på Maringuiden.2.gif\

Vad man än skapar en tråd om så spårar den till 80% ur.

Speciellt om man skriver: Vad ska jag köpa för båt?

Eller: Ska jag köpa 2-takt med insprut eller 4-takt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej

Jag är faktiskt rätt gammal här, bara det att jag bytt användarnamn ett antal gånger,(rätt eller fel) om du går igenom MG (men det tar ett tag så kan du spåra mig)

Inlägget får du ta för vad det är, IRONI är iallafall ett ord på vägen. 

La Bella21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...