plarsa 0 Postad 23 Augusti , 2007 För en tid sedan var jag och tittade på en segelbåt med en prislapp runt 495tkr. I anonnsen kan man läsa om en båt i Mycket bra skick. När vi kliver upp inser jag snart att det är en båt i riktigt dåligt skick. Dock så blir det extra komiskt när vi kommer ner i ruffen och finner en livslevande svamp som växer utifrån inredningen. Resten av båten var i liknande skick. mvh / Plarsa Senast ändrad av plarsa | 23 augusti 2007 | 16:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 23 Augusti , 2007 Hahaha haha... Ja, man slutar aldrig förvånas... Köpte du den ? hehe... Jasså inte det !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort4 82 Postad 23 Augusti , 2007 minns med förskräckelse när vi skulle köpa vår båt för 4 år sedan . vi for land o rike runt o kikade på den ena värre än den andra,Det lustiga var att ägarna verkade tro att deras skitbåtar var i bra skick, de båtar vi upplevde som sämst låg runt stockholmstrakten vi kollade på 4 st runt där en av herrarna sa ni från västkusten är allt bra petigahan sade att det enda som var lite fel var värmaren ,när vi kom in i båten stod stsrtbatteriet på mattan i salongen ,frätskador runt om .spisen var ej avtvättad efter upptagning seglen skulle vara nya men såg mycket risiga ut. Frun fick en allergichock bara enom att stoppa in näsan i ruffen . En annan båt hade äaren renoverat motorn på själv enligt vad han sa hade han valt sandstranden som mek verkstad ,den starta efter ca 1 minuts frenetiskt körande på starten, till slut hittade vi en båt med öndskad standard,till ett lägre pris ån de andra märkligt nog //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 23 Augusti , 2007 Ja det är helt galet. Måste ta mig friheten att citera anonnsen till båten Båten är i mycket gott skick det mesta på båten är bytt och underhållet till högsta kvalitet och finish mvh / Plarsa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser