Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
plarsa

Vad får man för 495tkr ?

Rekommendera Poster

För en tid sedan var jag och tittade på en segelbåt med en prislapp runt 495tkr. I anonnsen kan man läsa om en båt i Mycket bra skick.

När vi kliver upp inser jag snart att det är en båt i riktigt dåligt skick. Dock så blir det extra komiskt

när vi kommer ner i ruffen och finner en livslevande svamp som växer utifrån inredningen.

Resten av båten var i liknande skick.

mvh / Plarsa

Senast ändrad av plarsa | 23 augusti 2007 | 16:54

post-6449-1394235196,5668_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahaha haha... Ja, man slutar aldrig förvånas... Köpte du den ? hehe... Jasså inte det !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

minns med förskräckelse när vi skulle köpa vår båt för 4 år sedan . vi for land o rike runt o kikade på den ena värre än den andra,Det lustiga var att

ägarna verkade tro att deras skitbåtar var i bra skick, de båtar vi upplevde som sämst låg runt stockholmstrakten vi kollade på 4 st runt där

en av herrarna sa ni från västkusten är allt bra petigahan sade att det enda som var lite fel var värmaren ,när vi kom in i båten stod stsrtbatteriet på mattan i salongen ,frätskador runt om .spisen var ej avtvättad efter upptagning seglen skulle vara nya men såg mycket risiga ut.

Frun fick en allergichock bara enom att stoppa in näsan i ruffen .

En annan båt hade äaren renoverat motorn på själv enligt vad han sa hade han valt sandstranden som mek verkstad ,den starta efter ca 1 minuts frenetiskt körande på starten, till slut hittade vi en båt med öndskad standard,till ett lägre pris ån de andra märkligt nog

//Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är helt galet. Måste ta mig friheten att citera anonnsen till båten Båten är i mycket gott skick det mesta på båten är bytt och underhållet till högsta kvalitet och finish

mvh / Plarsa 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...