memike 0 Postad 23 Augusti , 2007 Sitter och funderar på att köpa ny båt, och då även ekolod. Åkte med farsans brors nya båt förra veckan och han hade ett värsting ekolod ifrån garmin fungerade klockrent. Detta va på västkusten i havet. Jag kör ju mest i sjöar i småland och undrar då om sjökorten för de flesta sjöarna finns med eller går att köpa till??? Vilket ekolod ska man välja??? Mv Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 23 Augusti , 2007 Fabrikat är nog mest tycke och smak eller för de riktiga entusiasterna närmast religion... Själv har jag en Garmin plotter med ett sjökort som täcker Hjälmaren, Mälaren, Vänern och Vättern samt Stockholms skärgård som jag har beställt från USA (ca halva priset på både plotter och sjökort). Om det finns vanliga papperssjökort över vattnen du åker på så finns det normalt digitala sjökort också. Gå in på Garmins hemsida (www.garmin.com), där finns noggranna beskrivningar över vilka vatten som deras sjökort täcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
memike 0 Postad 23 Augusti , 2007 Tack ska du ha. Tror iofs jag köper mitt i Sverige. Är lite gammalmodig av mig och vill se grejorna jag köper så man får rätt direkt. Jag vill ju ha västkusten runt orust tjörn samt kusten runt västervik öland och oskarshamn samt en del sjöar i småland. Finns det ingen man kan köpa som inehåller hela kusterna samt alla sjöar.??? ///Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 23 Augusti , 2007 Hej igen... Jag tittade ut en plotter i Sverige och köpte därefter i USA. Kolla som sagt på täckningskartorna - Garmin har tre olika storlekar på sjökorten (som levereras på lösa minneskort); Small, Regular och Large. De täcker olika stora områden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 23 Augusti , 2007 När plottrarna ändå är uppe på tapeten så har jag en fråga. Funderar på att köpa ett Lowrance-ekolod från USA (vill ha samma märke som ekolodet). Köper man sedan bara till ett minneskort med de sjökort man vill ha hemma i Sverige sedan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser