Gäst Catarina Y Johansson Postad 8 April , 2004 Hej, Jag letar efter en burkugn med ljus och lykta för att kunna laga lite ny mat i båten i sommar. Tillverkningen har slutat och överallt är den slut så nu står mitt hopp till att finna en begagnad. Hälsningar från köksan i Skalman och hans vänner Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Maria Ingvarsson Postad 18 Maj , 2004 Hej Catarina Jag har oxå upptäckt samma sak som du. Ett nytt måste i båtköket (efter att ha läst Anders BIllings BÅTMAT) och så FINNS det inte att få tag på! Hmmm, undrar om han har tumme med någon som tänker återuppta tillverkningen nästa sommar....;-) Jag funderar på om det inte skulle gå att använda en sockerkakshålform i aluminium och fixa till ett lock...annars blir det bara att strunta i pajerna och kakorna om det inte går att hitta en begagnad. /mia Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst maria Postad 18 Maj , 2004 Hej igen, Den finns att köpa hos www.husvagn-svensson.se i lnköping. Även postorder tydligen. /mia Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 18 Maj , 2004 Dum fråga: Vad i hela friden är en burkugn?! :-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mia Postad 19 Maj , 2004 Hej, Helt adekvat fråga. :-) Vad 17 är en burkugn? Kallas oxå miniugn och är till för dom som av någon anledning vill baka, göra gratänger eller pajer och bara har öppen låga att tillgå. Ungefär som en sockerkaksform (med hål) med lock med små hål i. Jag visste inte heller att det fanns förrän jag läst boken båtmat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Anne Postad 23 Juni , 2004 Burk ugnen är slutsåld hos www.husvagn-svensson.se i Linnköping om någon vet var man får tag i en sådan skulle jag bli mycket glad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 23 Juni , 2004 Tack Mia! Alltid skönt att veta att man delar sin bristande kunskap med andra... ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Per Norberg Postad 25 Juli , 2004 Har också letat Råkade titta in på Ängelholms Marina (vid åns utlopp) och ser man på - de hade flera stycken till salu. De var lite äldre av fabrikat Optimus. Köpte en direkt för 260: - de hade en 5-6 kvar. MVH Per Norberg Uddevalla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser