Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Hans1

Utter 510 ht inredning

Rekommendera Poster

Jag har nyss köpt en sån men det fanns inget bord med till den. Hur ska det se ut / vilken tjocklek / vilken träsort och hur fungerar nerbäddningen med bordet? Det finns ju inga lister eller kanter på sitsarna som bordet kan ligga på. Jag fattar ingenting 9.gif\ Hjälp mej...

Förresten, kanske nån har ett bord att sälja?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bordet ska se ut enligt följande: http://195.149.144.149/images/45/4543400904.jpg
Är inge bra på träslag så jag vet inte vad det är. Gissar att det är kanter under bordsskivan som lägger den rätt i båten. Borde då ge en liten upphöjning i mitten. Har själv inte använt bordet men till nästa år kanske jag sätter in det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för bilden men det syns lite dåligt. Kan någon bidra med en riktigt bra bild på nära håll så man ser bordskanten också. Jag måste tydligen tillverka ett bord själv men hur fasen ska det se ut när man ska kunna lägga/bädda ner det? Och hur tjockt är det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och detta är benfästet (sitter just nu på ett mindre bord som ej är orginal).

post-22177-1394235196,5169_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skivan är 1,5 cm tjock och runt kanten sitter en svart gummilist som går upp nån mm på ovansidan.

Senast ändrad av Knoparn | 23 augusti 2007 | 16:48

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suveränt, tack tack. Nu är bara frågan hur det ser ut i båten där bordsskivan ska ligga när man bäddar. Kan du kanske fixa en bild på det också? Det måste ju sitta någon form av list eller nåt som man lägger ner skivan på eller???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr, båten ligger i sjön. Men jag har då ingen list i min båt att lägga brädan på, har inte heller sett någon annan som har det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag funderar över hur bordet ska sitta fast i framkant, någon som har svar på det... Vingmuttrar eller? I båten finns ju en liten trähylla där bordet ska fästas, i den har jag bara några skruvhål neråt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det hade sett ut så här ändå....

Senast ändrad av Hans1 | 25 augusti 2007 | 21:48

post-20600-1394235203,1036_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, förstår hur du menar, men eftersom du ändå ska bygga ett nytt bord så kan du ju bygga så att det passar på detta vis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag mera funderingar, tjejjen ska sy gardiner till båten men jag vet inte måtten på fönstren (fanns inga gardiner vid köpet). Jag har nästan 3mil enkel väg för att åka och mäta, så jag undrar om någon vänlig själ, som har båten nära till hands kan mäta ett sidofönster och en framruta åt mej. Det räcker med sidorutans bredd längst ner, och framrutans bredd samt höjden mellan gardinfästena inne i båten. Jag tänder en stjärna på himmlen åt den som tar sej tid att mäta. FlörtGlad

Senast ändrad av Hans1 | 10 maj 2008 | 16:11

Senast ändrad av Hans1 | 10 maj 2008 | 16:12

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...