memike 0 Postad 22 Augusti , 2007 Har botten färg på min båt som jag skulle villja ta bort och få tillbaks den vita ytan igen. Går det att skrapa och putsa eller ska man slipa och lacka om? Isåfall vad ska man köpa för färg? ///Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 23 Augusti , 2007 Jag hyrde in en blästerfirma med en mobil bläster, dom tog 2700 för att blästra rent in till gelcoaten på min Storö IV (34fot) Klart värt pengarna tyckte jag, bara att lägga på ny epoxi igen efeter inspektion och sedan bottenmåla. OBS! fråga för säkerhets skull om dom har blästrat plastbåtar förr, det finns lycksökare i all brancher och man vill ju inte att det blästras mer än nödvändigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 23 Augusti , 2007 Hej! Om du http://www.baylinerownersclub.org/gallery/Till-salu här så ser du hur jag gjorde. Tungt arbete men klart värt det. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
memike 0 Postad 23 Augusti , 2007 Såg ju ut att bli riktigt snyggt. Jag har ju en Uttern 4501 lite mindre båt hehe, och den vita färgen går ju nästan lite åt gult. Vad ska man ta för färgval då? Planslipade du ner färgen? Spacklade du eller målade du bara med grund färg sen epoxyfärg? Mvh Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
memike 0 Postad 23 Augusti , 2007 Såg ju ut att bli riktigt snyggt. Jag har ju en Uttern 4501 lite mindre båt hehe, och den vita färgen går ju nästan lite åt gult. Vad ska man ta för färgval då? Planslipade du ner färgen? Spacklade du eller målade du bara med grund färg sen epoxyfärg? Mvh Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 23 Augusti , 2007 Hej! Hämta en färgkarta och jämför innan du handlar färgen. Jag planslipade ner allt till gelcoaten, började grovt och slutade med våtslip. Någon enstaka spackling i storlek mindre än en nagel. Målade direkt med epoxy-färg i fem lager och använder ingen annan bottenfärg. Mvh /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser