Lamon 1 Postad 22 Augusti , 2007 Kan man montera en Levidir på en snipa ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 22 Augusti , 2007 Funkar jättebra, monterade min innan sjösättning, har fungerat grymt bra hela sommaren, kan jag rekomendera till alla snipisar. Har sparat in den på ett par veckor och frugan är jättenöjd hon me.......ett av mina bästa köp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 22 Augusti , 2007 Ursäkta....drive ni med folk?Vad är en Levidir?En mackapär med en mojäng på vet ja va det är likasom en pinjong fast det sitter inte i båten och levang till skillnad från lavemang.... Det enda konstiga jag har annars på min båt är några puttifrånare Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 23 Augusti , 2007 Jag tänkte i min enfald att det bara var seglare som körde med det ! Sen kunde jag inte fatta varför det inte skulle funka på en snipa, men det gör det tydligen. Gissa om jag ska montera en fortast möjligt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 23 Augusti , 2007 Jag och Lamon driver aldrig med folk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 23 Augusti , 2007 En levidir är okay, men det måste vara en med backschneizer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 23 Augusti , 2007 Jo det har jag förstått, men tjänar man på att koppla den via eller genom en chedik. Jag har en sådan, visserligen 6 år gammal men ändå ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 23 Augusti , 2007 ang chedik uppgradering mm: man kan skipppa den helt och slipper även då alla tänkbara problem, men man måste istället mata med högre spänning, jag löste det enkelt på ankan genom att bara koppla tillbaka strömmen en gång till, till batteriet och när Levidiren då fick 24 volt funkade den perfekt utan någon chedik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 23 Augusti , 2007 Ohhh.....hhAtt ni bara orkar...har ni inget annat att göra Köp en Levidir Mk II istället så slipper ni alltihop Själv köpte jag och monterade en ny fallförstäckartalja med skivlingblock så nu är det mycket lättare att få rätt drag i checkstayen när jag hissat genuinan Hälsningar,Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Augusti , 2007 Jag byggde mina själv av en begagnad sodastreamer och ett grillgaller, funkar också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 24 Augusti , 2007 var du försiktig så du inte får det hela fel fasat för då får du nog fråga rodaren om hjälp. http://www.world-of-smilies.com/wos_love/42.gif\ border=\0\ /> Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 25 Augusti , 2007 Jag byggde om en glasspinne till en rundvidvinkelslipad tryckstångsförlängare med dragfjäder i snevinklad fyrkantsrör. Det funkar jättebra till att röra om i kaffet med !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 25 Augusti , 2007 Du har fått fel uppfattning om Levedir. Det är en förkortning av flera ord, men jag skickar med en bild på mig när jag är på stranden så är saken avklarad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 26 Augusti , 2007 När ungarna sitter och tittar på pippilångstrump och frågar varför Tommys och Anikas pappa ser sån ut så brukar jag säga att han har Levidiren med sig i fickan, Ja du Orven där ligger du allt i lä. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 26 Augusti , 2007 Ja brukar inte gömma mig precis. Men ibland så vill jag åxå bravera, men då gör jag mer öppet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser