Gå till innehåll
söndag 13 april 2025
Boatie

Standardfrågan ... Vilken båt ska vi välja?

Rekommendera Poster

Vi skall byta motorbåt mot en som kan få plats med 3 vuxna och två större hundar. Den ska användas som badbåt (vi är mest i båten när vi badar, sällan på land) och även för att dra diverse vattenleksaker. Minst 40 knop är önskvärt. Har kikat lite på öppna Ryds båtar minst modell 510 GT.

Den får inte vara allt för djupgående och heller inte längre än ca 600. Aktern bör vara låg så att man kan få upp tunga, våta hundar. Båten ska klara öresund där det går studsiga vågor ofta.

Vi vill alltså kunna ligga och sola i båten utan att trängas allt för mycket. Har även funderat på någon form av daycruiser el liknande men får man plats att sola på båten för det är viktigt?

Förslag på modeller mottages gärna. Tack!

Senast ändrad av Boatie | 22 augusti 2007 | 17:33

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har själv tittat runt på båtar för samma användningsområde nu under sommaren.... Ujuj, vad mycket det finns! ;-)

Vi har fastnat för Ryds 520 GTX, och jag tycker det låter som att den stämmer in även på dina önskemål.

Mvh Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, den har vi också kikat på men jag tycker den ser liten ut om man sitter i fören. Vet att man kan bygga ut med soldäck men ändå. Får väl testsitta en helt enkelt. Skall ge mig ut och prova diverse båtmodeller på land. Men kom gärna med fler bra förslag för i mitt huvud är det rörigt just nu. Ryds har flera fina modeller.

Tack för förslaget.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...