Fredrik_Lindgren 0 Postad 22 Augusti , 2007 hmm, nu gick det bättre.... är det någon har något tips på en bra vattentempgivare för anslutning till mätare? Någon bra leverantör? Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 22 Augusti , 2007 Bra o bra, men jag har använt Biltemas (ja, jag vet att det namet är en svordom för somliga) givare o mätare för tempen i några år nu, o den funkar bra för mig. Observera dock att givare o mätare måste pass ihop, annars får du konstiga värden. Vill du behålla din befintliga mätare måste du hitta en givare som den funkar ihop med. G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 22 Augusti , 2007 Skulle också vilja slå ett lsag för Biltemas mätare. Betydligt bättre än många märkesmätare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 Augusti , 2007 Glöm inte den trådlösa varianten som finns att köpa som ugnstermometer. En sändare med givare att stoppa in i söndagssteken (eller sättas på en gummislang) och en mottagare som kan placeras några meter ifrån, t.ex bland de andra instrumenten. Man kan köpa 3 st för tot 300:- (Jula extrapris) och ha en på motorn, en i kylen och en i köttet i ugnen. Med knapptryckning kan en mottagare visa alla 3 temperaturer. Visar även köldgrader och larm kan ställas in. När det börjar frysa till is i kylen eller då köttet är uppe i 75 grader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser