Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
makakaka

Askeladden C6 eller annan DC

Rekommendera Poster

Tjena hej.

Funderar på att köpa en ny Askeladden C6.

Är det någon som har erfarenhet från den båten? Positiv eller negativ? Prisvärd båt och kul att köra?

Finns det något bättre alternativ om man vill ha en DC. Jag har följ diskussionen om bästa DCn men jag själv tyckter Bellan sittbrunn känns lite trång och det är mkt väl löst i Askeladden C6 som kändes väldigt rymlig!

Är det köpläge nu under hösten eller borde man vänta till våren för att se om det dyker upp en bra begagnad?

Tacksam för all typ av svar.

Tack på förhand.

// Mattias

Senast ändrad av makakaka | 22 augusti 2007 | 15:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Bästa DC:n enligt mig är ju givetvis min Yamarin 64DCsmiley-laughing.gif\, jag tror sittbrunnen är lite rymligare än i Bella 620/621DC.

Har inte varit i en Askeladden C6 så den kan jag ej jämföra med.

Men du kanske vill ha innomdordare och då går ju Yamarin 64DC bort.

Mvh

Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och Tackar för svaret.

Du har ju så rätt. Jag är sugen på inombordare faktiskt!

DayCruiser och inombordare med plats för minst 2 att sova. Det skadar ju inte om det är 2 2 som i C6an.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kollade in C6 på båtmässan i Gbg och läste ett test nyss. Det är en mycket fin och smart inredd båt.

Själv köpte jag i år en Askeladden 605 Explorer 2003 som också är smart inredd men med utombordare. Den har vi stortrivts i men vill nu ha en HT och då fastnat för Flipper 705 HT.

Nu kommer den som DC och kan nog vara värd att spana in. Ett annat mycket intressant alternativ om man vill ha DC är Grandezza 23. Den blev testvinnare i en tidning nyligen.

Köpa höst eller vår har många aspekter. Det är ju inte så att man får båtarna gratis bara för att det är höst men handlarna kan ofta ta sig lite mer tid så att man kan sy ihop en lösning som man blir riktigt nöjd med.

Åk och kolla flytande båtmässan på Orust nu i helgen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Blev det en c6:a eller blev det nån annan båt? Pendlar mellan Flipper 625, C6, eller kanske en Yamarin 65:a. Vad blev det och blev du nöjd? Mvh Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...