full_speed_ahead 1 Postad 21 Augusti , 2007 Någon som vet om en Chrysler 35 hästars motorkåpa passar på en 55 hästars? Har blivit erbjuden att köpa en av en kille här på maringuiden, men undrar om den kommer passa? Dom verkar vara tillverkade under samma period, frågan är bara om dom har samma mått? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 21 Augusti , 2007 Den passar jag garanterar. Jag har skruvat med Chrysler i många år och om din bild i sjöboden är riktig så passar kåpan. Från 1968-1972 passar 35, 45 och 55 Hk. 1973 kom en ny 35Hk och den kåpan passar inte. 45 och 55Hk är lika från 1968-1975. 1976 fanns ingen 55Hk och 1977 kom en ny 55Hk och den passar inte heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 21 Augusti , 2007 Hahaha, ja det e bra....hoppas du inte tror att jag inte litar på dig......ville bara dubbelkolla!=) Var bor du? Jag bor i Malmö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 21 Augusti , 2007 Jag bor i Sandviken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 22 Augusti , 2007 Ok, då kan vi glömma att jag kör och hämtar den, får skickas med posten!=) Det får bli 35 hk-kåpan, det är den enda med originalfärgen kvar. Blir en nice suprice för dom som tror att dom kan köra ifrån en..... Ha! Den har ju bara 35 hästar! Tror du ja......hehehe..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser