angelo 0 Postad 20 Augusti , 2007 Undrar vad jag har för årmodell på min motor? Plattan med motornumret verkar borta. Såg dock ett litet märke som såg ut som en sol där de stod 93 i mitten. Kan de tänkas vara årsmodellen? När tillverkade dom 40 hästare verkar somom dom har slutat med de eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 20 Augusti , 2007 Gå in på den här länken.. http://www.marinshopen.se/ Där går du in på modellguide och väljer troligt årtal.. då ser du hur motorbeteckningen bör se ut.. På min 70hk är detta nr ingjutet i blocket.. inte någon platta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
angelo 0 Postad 21 Augusti , 2007 Hittar bara sifferkoder. Inget med bokstäver. Var sitter ditt nummer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 21 Augusti , 2007 På ovansidan, höger sida bakom statorn (den runda kuggade skivan som drivs av startmotorn..). Bakom statorn, på höger sida av ovansidan av motorblocket är det ingjutet på min motor.. (ungefär i mitten av blocket). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waxholm4 0 Postad 21 Augusti , 2007 Modellkoden står instansad på en frostbricka stor som en gammal 50-öring, någonstans på motorblocket. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser