MX175 0 Postad 20 Augusti , 2007 Hejsan. Jag var och talade med försäljaren till min båt och hörde mig för ang sötvattenkylning till motorn.(Ny aldrig körd). Han tyckte att det kunde vara bättre att installera en form av saltavhärdare istället. Skulle tydligen fungera så att efter körning trycker man in en knapp som gör att det går runt en form av vätska som neutraliserar saltet samt lämnar en korrusionsskyddande hinna. Han tyckte att detta kunde vara bra då man får ut denna även till hela systemet som avgaslimpa o dyl. Undrar om det är någon som har erfarenhet av detta system eller har info om detta. Har letat lite på nätet men ej hittat något. Vad tror ni kan detta vara något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 25 Augusti , 2009 VolvoPenta har detta som ett tillval på sina motorer i USA. Heter neutralsalt system. Har aldrig sett något liknande här i norden. Titta hellre på att efteri nstallera ett slutet kylsystem. Det finns både hel och halvsystem. Nej för att hålla på med massa kemikalier och det lär ju gå åt mängder då det är ett antal liter saltvatten som ska neutraliseras. Oj det var ett gamml fråga.. jaja nu är det besvarat i alla fall. mvh Kristian Senast ändrad av Alf_Von_Sil | 25 augusti 2009 | 21:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser