Fredrik_Lindgren 0 Postad 20 Augusti , 2007 Tjena! Undrar om det är någon här som äger en Johnson 225 hk från 89? Jag har lite funderingar kring några saker på min motor, bland annat dragning av kylvattenslangar - är lite skeptisk till att de faktiskt sitter rätt på denna snurra...och en rackare är pluggad med en skruv! Sånt här gör mig alltid fundersam. Tyvärr finns ingen hjälp att få i de verkstadshandböcker jag har och mecken vill ju ha motorn hos sig vilket känns lite bökigt för några slangar Jag skulle behöva lite bilder alternativt titta lite närmare på en likadan, hoppas det finns någon vänlig själ som har lust att hjälpa till. Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 20 Augusti , 2007 hej, jag tänkte att den pluggade slangen kanske är till tryckloggen, alltså till en knopmätare som fungerar med hjälp av att tryck skapas i en slang då man kör framåt. Detta är bara en kvalificerad gissning, jag kan inget alls om din motormodell. /henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 20 Augusti , 2007 Det låter som att den pluggade slangen är tryckloggen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_Lindgren 0 Postad 20 Augusti , 2007 hmm, hade de funderingarna själv men det känns inte helt rätt....trycket/flödet som genereras av vattenpumpen är ju inte i direkt proportion till hastigheten utan beror ju av varvtalet. Olika typer av propeller ger ju då olika värden... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 20 Augusti , 2007 nä, sitter den kopplad via vattenpumpen på ngt sätt så är det inte till tryckloggen. Tryckloggar fungerar på det sättet att det ofta är ett litet hål i framsidan utav riggen, då man kör framåt pressas vatten in där och skapar ett tryck i slangen, det är alltså inte kopplat via kylningen på ngt sätt. /henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser