Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
Walle16

Problem B30 (aq170)

Rekommendera Poster


Hej alla!

 

Igår var jag ute och körde min Reinell efter att ha bytt fläkt(driv)rem, Båten och motorn gick alldeles utmärkt.

 

Idag skulle jag ut och åka, fyllde på tanken med 40 liter bränsle ifrån 2 jeepdunkar, till att börja med när jag skulle plana upp den gick det inte (kom aldrig upp riktigt i varv tyckte jag) fortsatta att åka på låga varv efter ett tag började den krångla dvs vandra upp och ner i varvtalen osv, Till slut la den av. den gick att starta och köra igen på låga varv, men efter ett tag samma visa igen. detta höll på hela tiden.

 

Vad kan det vara? Vatten i bränslet eller något??

Tacksam för svar av någon vänlig själ.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett förslag är att kontrollera/förvissa sig om en sak ex vatten/skit i bränslet. Då kan man tex börja med, att i ett rent kärl, tappa förgasarna på bränslet. För att på så sätt förvissa sig om det är skit eller vatten i soppan. Han man ett riktigt bränslefilter brukar det räcka med att tappa detta för att veta vad som är fel eller inte. mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lyft på oljelocket och oljestickan okolla först så det INTE är en grå sörja där.....i s f har topplockspackningen gett sitt.....bara at byta o tömma motorn...

Lycka till...

 

Senast ändrad av peos | 28 augusti 2007 | 00:00

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...