wahlis 23 Postad 19 Augusti , 2007 Är det fler än jag som redan tagit upp sin båt för säsongen? Min åkte ur vattnet redan den 7 augusti. /Wahlis Senast ändrad av wahlis | 19 augusti 2007 | 19:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 19 Augusti , 2007 Nej du.. det dröjer än. Tänkte ha många sköna höstturer på sjön! Dra lite höstgäddor m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 19 Augusti , 2007 Samma här... Nog åker man september ut.. Minst.. Man försöker ju se vädret positivt.. Nu kan det inte bli sämre, bara bättre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 19 Augusti , 2007 Va??? Tagit upp båten redan? Nej för min del åker den inte upp förrens isen lägger sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 19 Augusti , 2007 Nej nej, för tidigt ännu. Framåt slutet av oktober blir det nog. Ser fram emot fina höstdagar efter det lite sämre sommarvädret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 19 Augusti , 2007 Min brukar jag ha i tills september månads utgång i alla fall. Efter det blir det i regel så få tillfällen med fint väder att det knappast är lönt för min del. Men hade jag haft en hyttbåt skulle den nog fått ligga i hela oktober också. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johanlm 0 Postad 19 Augusti , 2007 Jag var snabbt uppe med min båt förra året (slutet augusti) och det ångrar jag bittert. September var ju kanonfint och även en bit in i oktober var det härligt väder så nej nu blir den kvar i sjön åtminstone september ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Utbult 0 Postad 19 Augusti , 2007 Har dragit hem båten från Smögen där vi brukar hålla till på sommaren. Det blev fem (!) hela dagar med sol och bad denna semester (fem veckor vid kusten). Numera ligger dock båten hemma i sjön Åsunden vid Ulricehamn. Väntar fortfarande på en varm sommarkväll... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sahlback 0 Postad 19 Augusti , 2007 Ta upp redan? Vad hemskt det låter. Jag ska nog ha i den till 15 okt. för sen blir det vinteravgift i hamnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 20 Augusti , 2007 Nej tack! Men tanken har redan slagit rot i huvudet att båten måste tas upp men när är tack och lov ännu tecknat i stjärnorna. Nja, det var väl inte helt sant. Båten får i alla fall tas upp innan rimfrosten gör däcket halt. Usch hemska tanke/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 20 Augusti , 2007 Nej inte redan! Båten får ligga September ut. 22 September förra året så var det 25 grader, om det inträffar igen så vill man inte ha båten i garaget. September kan innehålla många fina dagar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 20 Augusti , 2007 Ligger i till mitten av oktober, så att jag står uppställd längst ut och kommer i bland dom första till våren, i början av April skall hon i igen.Det är många fina helger och kvällar kvar om Kung Bore är snäll Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 3 November , 2007 Då åkte min upp idag... ska plocka ur och rengöra den imorgon. Trist och sorgset men nu får man se fram emot våren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 3 November , 2007 Instämmer, känns dystert men hon åkte upp för två veckor sedan. Blankt vatten, strålande sol. Skulle ha plockat undan köksattiraljerna m m men fick ett ryck och stack ut ett par timmar innan. Lidingö- Grinda och tillbaka. En bra avslutning som sitter på näthinnan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 4 November , 2007 Var ute i fredags (se bild). Strålande sol, klar luft, nästan vindstilla. Ska nog ta en tur idag också, kanonväder här i Skåne! Tyvärr blir det nog den sista turen för i år, planerar att lyfta båten nästa helg MVH Göran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amare 1 Postad 5 November , 2007 Med risk för att starta ett världskrig bland Sveriges båtägare så har jag följande idé om det blir båtskatt och det med tanke på vårt avlånga land och rättvisa och denna tråd belyser mina tankar. Om det blir båtskatt så skulle i rättvisans namn Sveriges kust delas upp i områden och skatt skulle betalas därefter. Område 1: Haparanda-Örnsköldsvik. 50% skatt Område 2: Örnsköldsvik-Gävle. 75% skatt Område 3: Gävle och resten av svenska kusten 100% skatt. Allt detta med tanke på hur länge man kan nyttja båtsäsongen. Eller ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 5 November , 2007 Hur länge man kan nyttja båten beror nog mer på vad man har för typ av båt.. Öppen eller kabin t.ex. Själv har jag en liten öppen dc och frysit häcken av mig de senaste gångerna när jag skulle hem efter fisketurerna. Har man en kabin med värmare kan man nog vara ute bra mycket längre till det blir is även uppe i norrland. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe70 0 Postad 7 November , 2007 Hehe. Helgen som var var ju helt lysande här i väst i alla fall. I söndags trodde man ju att det var maj. Spegelblankt vatten. 13 grader och strålande sol. Nu har jag dock bestämt att det är vinter så nu åker den upp om ett par dagar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 7 November , 2007 Ja, idag. Fick skrapa is på rutorna först... G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 7 November , 2007 Avmastningen ägde rum efter snöskottning o med långkalsonger och överlevnadsoverall på... G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 7 November , 2007 Håller med, helgen var helt lysande! Var själv ute lördag/söndag med övernattning i naturhamn (söder om Marstrand). Blåste lite kuling (~13 m/s) på kvällen/natten mellan lördag/söndag men blev inga vågor att tala om eftersom vinden vred sig från väst till nord-ost och på söndagsmorgonen vart det typ 5 m/s N-O. Söndagen var klarblå himmel med sol och svag vind, små vågor ~ 4 till 11 ute, 19 till 23 inne i båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser