BMoon 1 Postad 18 Augusti , 2007 Börjar så smått planera inför vintern. Står bland annat uppfräschning/ommålning av båten på schemat. Funderar i samband med detta att avskaffa mitt 100-drev som börjar bli lite sliten och har några törnar här o var. Känns som om det mest vettiga är att ersätta det med något 200-drev. Har därav två frågor. 1. Hur mycket jobb är det? Har jag fattat skapligt rätt så får man ta upp hålet i akterspegeln en aning och lägga igen 100-drevets avgas- och vattenhål. Har i nuläget en B20 men som i framtiden nog kommer bytas ut. Antar det är annan ryckdämpare (fjädermojen på svänghjulet) men passar styrstift och bulthål från 200-dreven med B20:s sprängkåpa? 2. Vad bör man satsa på för drev? Finns ju 200, 250, 270, 280, 290 o gudarna vet vad. Vad skiljer dem och vilket bör man satsa på. Samma anslutningar om man vill byta själva drevet senare mellan sköld o drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BMoon 1 Postad 21 Augusti , 2007 Känner att jag får ta o *bumpa* upp tråden igen.La nog in den vid fel tidpunkt varpå den gick de flesta förbi.Tycker allt det är någon som bör äga ett 200-drev av något slag och kunna lite om dem... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser