Mr_Cool 0 Postad 17 Augusti , 2007 Hej, funderat ett tag över att byta upp mig ifrån min 478GT till något större och efter att ha lämnat DC spåret, har jag kommit fram till att jag vill ha en lite större styrpulpet båt med mitt monterad styrpulpet och med max 115hk 4-takt. Jag kommer att använda båten till fiske och wakeboard åkning. Har tittat på Bella 600 Ocean, Uttern S55, Yamarin 59CC och Ryds 620 GTS. Känns som att det står mellan Ryds 620GTS och Yamarinen. Synd att inte Ryds gör 568 i en mitt pulpets version vilket hade kännts lite mer lagom storlek. Ryds 620 GTS är jag rädd för att den blir lite väl stor, den väger 200kg mer än vad Yamarinen gör. Dock har den skönare stolar i pulpeten än vad Yamarinen har, dessa har även stå möjlighet vilket Yamarinen saknar. Yamarinen missar i aktern också, dumt att man inte har en rejäl brunn där man kan stå och även stuvfack så som dom andra båtarna. Endast ett litet finns där på Yamarinen. I gengäld känns den som en lite mindre och smidigare båt med mycket utrustning och bra plats inne i båten. Så jag är tacksom för era kommentarer och synpunkter på dessa eller andra båtar som kan passa. Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 17 Augusti , 2007 Hej där ! Om jag inte misstar mig så släpper Ryds 568.an som GTS version nästa år, dvs utombordare och mittpulpet. I övrigt kan jag rekommendera att du tittar på Ryds 18 GTS. Är inne på andra sommaren nu och är mycket nöjd. / SL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_Cool 0 Postad 18 Augusti , 2007 Låter ju helt klart intressant! Såg att Silver har en Shark 580 CC, som också skulle kunna passa, dock under ett av besöken hos dom lokala båthandlarna så sågade dom Silver, anledningen var att dom tyckte plasten inne i båten var alldeles för klen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 18 Augusti , 2007 Hej, Yamarin 56 Center Console? http://www.yamarin.com/Default.aspx?tabid=1765 http://www.yamaha-motor.se/produkter/marin/baatar/yamarin/56CC.jsp För liten? För dyr? För lite med 100 hk (max motor)? Yamarin 59 CC har s k offshorestolar som standard (i alla fall enligt Yamarins hemsida). De är mycket bekväma och har uppfällbar framdel. Har såna stolar i min Yamarin (5820/58BR). Har ett test på Yamarin 59CC om du vill kolla lite vad de har att säga om båten. /Bo Senast ändrad av bossee | 18 augusti 2007 | 20:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magne 1 Postad 18 Augusti , 2007 Hej, jag läste på den långa tråden om 568:an att det till våren kommer en GTS variant av 568:an, enl pelle på ryds. // Magne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_Cool 0 Postad 18 Augusti , 2007 Yamarin 56 CC är för liten, vill ha ett stort utrymme framför pulpeten till packning och wakeboardar. Även soldäcket som man får på den större 59 gillar jag. Den Yamarin 59CC jag kollade på var en 07a och hade inga sådana stolar, kollade i deras broschyr nu och det står att det inte finns off shore stolarna till den. Verkar inte vara samma info i broschyrerna som på hemsidan. Då jag hittade en Targa båge för vattenskidåkning på hemsidan som varken återförsäljaren här hade hört om och den finns inte med i katalogen, bara en vattenskidstång. Du får jätte gärna skicka ett test på Yamarinen. Gillar helt klart storleken och pulpeten i den båten, dock har jag hakat upp mig på stolarna och när man ska ta sig upp i den från vattnet har dom gjort en dum lösning enligt mitt tycke. Inte som Ryds med en rejäl brunn där man kan stå. Har försökt hitta mer info om Ryds 568 GTS men ej lyckats, enda är inlägget i en annan tråd här. Lockar lite att välja en Yamarin då man får en Yamaha motor istället och bättre reglage, jänkarna och reglage är inte den bästa kombinationen. Men det är vad jag tycker... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 18 Augusti , 2007 Mr_Cool, Har nu mailat dig testet. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_Cool 0 Postad 23 Augusti , 2007 Hej, ingen som har någon mer info om det kommer en 568 GTS nästa år? Läste runt i trådarna och där står det 568 GTI och inte GTS, kanske ett feltryck. Annars får det väl bli 620 GTS så har jag plats som räcker och blir över Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser