pgh73 2 Postad 17 Augusti , 2007 Nybliven båtägare med trailer och är sugen på att gäddfiska(gärna annat också) i blekinge(karlskrona) skärgård. Kan inte ett smack om fisket här. Det är nu ni andra kommer in - vill ha tips på:-bra ramp?-hotspots, har fugawi sjökort vilket borde hjälpa ju?-tidpunkt? månad/dag/klockslag :-))-beten osv osv mm.Bara bombardera mig med tips!Har tänkt lägga en helg där, kör upp från Lund. /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
selleman 0 Postad 24 September , 2007 Ramper finns det gott om! Har inte haft båt alls länge eller bott i karlskrona länge för den delen heller. Där finns en ramp vid oljehamnen i karlskrona. Den är grattis så vitt jag vet;) Sen finns där en ramp i köpingsvik som ligger vid infarten till karlskrona från e22 där du kommer ifrån. Du kommer att se massa båtar på höger sida av infarten tills karlskrona. Vill du trolla lax eller fiska torsk så finns där en ramp ute på hasslö med. Denna har jag själv ej andvändnt men man får ett bra språng ut till laxarna om man sätter i där. Vad gäller fisket kan jag bara säga att det är rugggit bra,har mest flugfiskat från land och man blir typ aldrig FF! Bästa dagarna för fisket närmar sig nu i oktober-november då gäddorna ställer sig grundare igen. så klockslag beten osv behöver du bry dig mindre om.. Bättre att byta ställe om fisken inte är på hugget där. Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 24 September , 2007 Låter gött, det blir nog till helgen. Upp på fredag efter jobb. Sen i med båten på lördag morgon. Sen efter alla feta gäddor blir det hem på söndag em. Hoppas på bra väder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Titan_II 0 Postad 2 Februari , 2008 Hasslö är ett hett tips.Om du sjösätter där och kör in till almö har du kanonfiske efter grov gädda.Stora vobbler är alltid bra där.Om du sen kommer på våren så är ett tips att flugfiska gädda i runt almö.Det är en härlig upplevelse./T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SgtPepper 0 Postad 23 Maj , 2008 Det finns en bra ramp och båt mack vid Preem (Blåport), nästan mitt i stan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser