CalleN 2 Postad 17 Augusti , 2007 Har ni tips på något häftigt eller fyndigt namn till den här båten? Har funderat lite på fornordiska namn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Augusti , 2007 Det är ju en stor båt så varför inte Freja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Almen 0 Postad 17 Augusti , 2007 Den skulle väl kunna heta Thea. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krutina 0 Postad 17 Augusti , 2007 Varför inte Embla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
full_speed_ahead 1 Postad 17 Augusti , 2007 Hmmm.....nordiskt namn på båt? Kvinnligt: Isa Ebba Frida Helga Hilde Manligt: Björn Ebbe Karl Sven Ulv Helge Viking Ulf Grim Några förslag.....annars sök på google.se, där hittade jag dessa! Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Almen 0 Postad 17 Augusti , 2007 Isolde kan den heta vet inte om det är ett tjej eller kill namn men ändå. MVH// Johannes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Augusti , 2007 isolde är nog kvinnan eftersom mannen i dramat hette tristan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Augusti , 2007 Älvan ser nästan ut som en älva på vattnet och den är ju nästan elva meter lång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lods 4 Postad 17 Augusti , 2007 Här har du en bra länk med alla fornordiska gudinnors namn med förklaringar. Bra inspirationskälla för båtnamn. Klicka här /Lod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 18 Augusti , 2007 Inte så fornnordiskt kanske.Men det jag kom att tänka på när jag såg bilden var Ackvavit /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StigH 0 Postad 18 Augusti , 2007 Döp den inte till Freja, det finns åtminstone EN bogserbåt som heter så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tititu 1 Postad 8 September , 2007 Nu kanske båten redan fått namn... men jag hittade ett så bra namn på sidan som Lod tipsade om:Allsvinn - Allsvinn är en av Sols två hästar som drar solen. De jagas av två vargar, Hate och Skall. Allsvinn har skyddsrunor ristade på hoven. Allsvinn betyder den mycket snabbe. Din båt ser ju ut att vara mycket snabb och kanske du mest är ute och åker då solen skiner - men kör inte så hårt att du blir jagad av kustbevakningen eller polisen, alltså Hate och Skall. Kanske kan du rista nån skyddsruna längs vattenlinjen... (Tänkte söka efter namnet på hästarna som drar Tors vagn - men det visade sig inte vara hästar utan stenbockar och de hette Tandglese o Tandgnissle - inget vidare bra namn på en båt!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser