Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
karmosin

mönster till dynor etc

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har hört att det ska finnas en bok med mönster till dynor, kapell mm till maxi 77. Den ska man kunna köpa genom maxiklubben för ca 120 kr, jag har letat men inte inte hittat info om detta, någon som vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du medlem i Maxi 77-klubben?

Om inte annat, varför inte kontakta dem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Tack, jag försökte beställa men behövde då ha et ord från tidningen maximalt som ett bevis på att jag var medlem,  har ännu inte fått detta nummer, jag får väl ge mig till tåls...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag vet ett annat sätt att få ut mönstret till dynor, om du tar paketeringspapper eller liknande sen lägger du ut det på platsen för dynan, tar en skumgummibit i den tjocklek som dynan ska ha, lägger en tuschpenna uppe på den och ritar på pappret (som ska gå en bit upp på sidorna) sen ritar du även några markeringar längs sidorna längst ner mot durken, då får du mallen och även snedskärningen på dynans kant.

jag gjorde så till våran träbåt och resultatet blev mycket bra.

lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dessvärre kan jag inte hjälpa dig med detta, men vi ritade bara av de gamla dynorna samt -klädslarna, lade till nya dyntjockleken sömsmån - färdigt!

Vad vi inte har gjort är att ta loss plymåerna till ryggstöden i ruff & förpik. Hur får man loss dessa?

Mvh,

Per Liedstrand

Vallentuna

E-mail: per.liedstrand@posthem.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...