Gäst Postad 15 Augusti , 2007 Denna tråd kommer att behövas för att samla att vilt spekulernande och syftnings fel som övertäffar fantasin. startproblem..... Du kan ha bra gnista vid kontroll men komp:et liksom blåser ut gnistan i cylindern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nutshell 1 Postad 15 Augusti , 2007 Hmm nu vet jag inte riktig vad du syftar på med denna tråden? Att samla osanolika saker? Men det är fullt möljigt att gnistan kan blåsas ut/dö. Speciellt på överladdningsmotorer/turbo. Då har man för högt elektrod avstånd och man får då justera ner. Tex nissan 200sx motor rb20det 0.5 i laddtryck elektrådavstånd 1,1 Höjer upp laddtrycket till 0,9-1 kan gnistan blåsas ut/dö om du inte tar ner elektrådavståndet till 0,9. Detta är av egen erfarenhet. http://img148.imagevenue.com/img.php?image=27386_122020_23112005_83568_123_258lo.jpg Möjligt jag missförstår tråden? Senast ändrad av nutshell | 15 augusti 2007 | 13:26 Senast ändrad av nutshell | 15 augusti 2007 | 13:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 15 Augusti , 2007 Ja, det vore ju synd om gnistan skulle dö, det är ju mycket bättre med en permanent gnista. Hm.. behöver man brytarspetsar då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nutshell 1 Postad 15 Augusti , 2007 ???????? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 15 Augusti , 2007 Råd&dåd? Vi har ju alla olika förmågor - en del är bra än det än det andra - men vi vill ju alla hjälpa - eller hur? ALLA vet ju att IRONI inte fungerar i det skriftliga språket - visst är det så? Sen vet jag att språket förändras över tiden - märks bla på barnen och deras tal - och skriftspråk. Undrar varför den här sidan las ner? http://www.skrivihop.nu/ (undrar om jag hamnat i fel tråd nu?) Ett gott skratt förlänger livet. via est vita Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 15 Augusti , 2007 Byt stiftet mot ett glödstift, nästan som en permanent gnista Hört talas om glödtändning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klingan 0 Postad 15 Augusti , 2007 Spekulerande men... Jag har hört att man tjänare på att monterar takboxen till bilen bakofram så får man bättre bränsleekonomi. Detta för att man når närmare den optimala droppformen Jag har sökt mer info i detta ämne utan att hitta. Kan även poängtera att Jaguar e-type har lägre lyftmotstånd om man backar med den är kör framåt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet24 0 Postad 15 Augusti , 2007 Hej Visst kan det vara så, men kan även vara så att t-spolen ger för lite kräm då orkar gnistan inte med och slocknar. www.osterblom.nu/coronet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser