Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
Gäst

roliga teorier.

Rekommendera Poster

Gäst

Denna tråd kommer att behövas för att samla att vilt spekulernande och syftnings fel som övertäffar fantasin.

 

 

startproblem.....

Du kan ha bra gnista vid kontroll men komp:et liksom blåser ut gnistan i cylindern.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm nu vet jag inte riktig vad du syftar på med denna tråden?

Att samla osanolika saker?

Men det är fullt möljigt att gnistan kan blåsas ut/dö.

Speciellt på överladdningsmotorer/turbo.

Då har man för högt elektrod avstånd och man får då justera ner.

Tex nissan 200sx motor rb20det 0.5 i laddtryck elektrådavstånd 1,1

Höjer upp laddtrycket till 0,9-1 kan gnistan blåsas ut/dö om du inte tar ner elektrådavståndet till 0,9.

Detta är av egen erfarenhet. http://img148.imagevenue.com/img.php?image=27386_122020_23112005_83568_123_258lo.jpg

Möjligt jag missförstår tråden?

 

 

 

Senast ändrad av nutshell | 15 augusti 2007 | 13:26

 

Senast ändrad av nutshell | 15 augusti 2007 | 13:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det vore ju synd om gnistan skulle dö, det är ju mycket bättre med en permanent gnista. 2.gif\

 

Hm.. behöver man brytarspetsar då? 14.gif\

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Råd&dåd?

Vi har ju alla olika förmågor - en del är bra än det än det andra - men vi vill ju alla hjälpa - eller hur?

ALLA vet ju att IRONI inte fungerar i det skriftliga språket - visst är det så?

Sen vet jag att språket förändras över tiden - märks bla på barnen och deras tal - och skriftspråk.

Undrar varför den här sidan las ner?

http://www.skrivihop.nu/

(undrar om jag hamnat i fel tråd nu?)

 

Ett gott skratt förlänger livet.

 

via est vita

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Byt stiftet mot ett glödstift, nästan som en permanent gnista 8.gif\

Hört talas om glödtändning? 2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Spekulerande men...

 

Jag har hört att man tjänare på att monterar takboxen till bilen bakofram så får man bättre bränsleekonomi. Detta för att man når närmare den optimala droppformen

 

Jag har sökt mer info i detta ämne utan att hitta.

 

Kan även poängtera att Jaguar e-type har lägre lyftmotstånd om man backar med den är kör framåt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...