Gå till innehåll
lördag 16 november 2024
mulle75

har meckat lite, hjälp!

Rekommendera Poster

tja nu har jag meckat lite på egen hand, och behöver därför lite hjälp!

Jo jag har bytt impeller vilket i sig var en ganska enkel grej, men när jag plockade isär för att komma till vattenpumpen så gjorde jag ett misstag och det är här ni som kan komma med suport, kommer in i bilden.

när jag skulle lossa den nedre delen på riggen (växelhuset) så tog jag bort dom 4 bultarna och sänkte ner den. det jag inte visste och inte tänkte på var att jag skulle lossat/delat på växelstaget som går ner i växelhuset så jag lossar den skruven som håller den på plats i växelhuset och fortsätter dra ner och tar bort växelhuset (nedre delen) och blir skitnöjd för att allt var så lätt att ta isär. Nu till det dryga, när jag ska sätta ihop den igen så får jag inte ner växelstaget helt i växelhuset igen. Hur går jag tillväga för att få tillbaka grejerna på plats? har nu försökt dela på staget för att försöka få tillbaka det på plats men att få isär det har inte heller gått med framgång. Ni som har tips, lämna dom här... är första gången jag gör detta, man lär så länge man lever :D

Hjääääälp Mvh c

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fabrikat, årgång och modellbeteckning på motorn?

/Bo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en utombordare, 2 taktare, 8hk Tohatsu köpt (ny) -04

modellbeteckning: M8B

/C

Senast ändrad av mulle75 | 15 augusti 2007 | 11:39

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...