Gäst Kalman Postad 14 Augusti , 2007 Kolla in hclande-s sjöbod med bilder där man kölhalar en Fingal Sätter upp vindex på masttoppen.Tack för bilderna.Hälsningar,Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 15 Augusti , 2007 Man tackar för bilderna den varianten har jag inte sett förut. Men tanken slog mig häromveckan när fallen trasslat sig långt från mastkranen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 17 Augusti , 2007 Skall till Strängnäs i morg lörd 18 aug för att skära i nytt storfall vid mastkranen. 17 sjömil (NM)enkel. Jag vågar inte kränga ner båten som hclande gjorde för jag litar inte på att det andra fallet håller. Kan inte få upp en rep och talja till toppen på annat sätt. Det är skarvat med en likadan wirelås. Tänk om den också släpper när man krängt ner båten. Har någon nåt supermart och fungrande tips så skriv nu genast. Stänger av datorn vid midnatt. Hälsningar,Kalman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser