Rubank 0 Postad 14 Augusti , 2007 Kollade oljan i backslaget och upptäckte att den ser ut som kaffe latte. Har väl kommit vatten i oljan. Var kommer vattnet ifrån? Vad ska jag göra? Tänkte pumpa ut oljan (eller finns det någon tappskruv?) och fylla på ny för att se om det blir likadant igen. Hur mycket olja rymmer backslaget? Har en gammal VP MD2B som för övrigt går som en klocka och är i fint skick. Bara gått i sötvatten. Tacksam för tips och råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangen5 0 Postad 14 Augusti , 2007 Hej! Kolla följande länk: http://87.227.62.111/tak/External_Links/11294/p_Links_11294_Eksnipans_MD2_Links.html Om du har ett MS-backslag (Mono Shift), m a o ett reglage för både gas o växel så har backslaget egen smörjning, kvantiteten är då 0,6 liter. Men om du har ett RB-backslag (reduktionsbackslag) m a o en lång o en kort manöverspak för växel resp. gas så har denna smörjning gemensamt med motorn. MS-backslaget kan du tömma med sug eller med tappskruven undertill (lättast med sug). Jag törs däremot inte svara på hur 17 du fått in vatten i backslaget utan överlåter det åt ngn annan. Lycka till! MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 14 Augusti , 2007 Pumpa ut och fyll på nytt.Häll över den gamla oljan i en glas- eller klarplast flaska och låt den stå i ett dygn.Är det vatten i oljan kommer det att skilja sig på ett tydligt sett.Men hur kunde man få vatten i backslaget?Förutom att den är vattenkyld och ett litet rosthål har uppstått?Lycka till.../Phil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rollenypon 0 Postad 4 Juli , 2009 Hej! Jag har själv en diesel VP MD11C och upptäckte just att oljestickan till backslaget MSB var mjölkvit. Har du fått någon förklaring på hur vattnet har kommit in i backslaget? Tacksam svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser