aoterdahl 0 Postad 13 Augusti , 2007 Har en Johnsson 60 hk utombordsmotor från 86.Startatde snällt tills i lördags. Startade och gick som den skall men dog när jag la den i neutral. Vägrade sedan att starta, luktar bensin. Tänmotorn går runt men den går ej i gång. Har kollat att det är gnista på stiften (satt i nya stift) och att den får bränsle. Min gisning är att choken hänger sig.I och med att den luktar mycket bensin. Stiften är våta. Har vädrat ur förgasarna och ingen chok vid start, men ingen start. Choken är elektrisk men vet ej hur man koplar ur den. Är det någon som har några tipps ?.Tack //Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
permar 0 Postad 13 Augusti , 2007 Liknande sak hände på min Evinrude 60. Den surade ner sig och dog för att sedan inte gå att starta om man inte tog ur stiften och vädrade ur den... På min sitter det en liten motor precis bakom förgasarna som är kopplad med en liten arm till chokespjälet. Jag kopplade bara loss den armen och chokar nu med handkraft via chokereglaget på motorn. /Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aoterdahl 0 Postad 15 Augusti , 2007 Hej Peter Tack för tippset. Jag skall prova detta och se hur det går.Återkomer med info om utgång Tack //Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 15 Augusti , 2007 Håller med om choken - börja med att testa det. Månntro om det finns någon flottör i din förgasare och om den i så fall kan ha hängt sig? Kolla efter en överströmningskanal eller slang från förgasaren och se om det kommer bensin ur den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser