Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
ahidman

Tätningskladd

Rekommendera Poster

Har någon ett tips på något att ersätta det dyra och kladdiga Sikaflex för montering av t ex beslag och inspektionsluckor i ett plastskrov? Någon form av monteringstape el dyl?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst George

Ingen tape men du har Akyltätning i tub eller butyltätning eller Karosserikitt (en typ av butyltätning) som fins i tub eller på band används inom bilindustrin och av plåtslagare mellan plåtskarvar. Kladdigt är nog allt som skall täta på ett eller annat sätt. Själv använder jag Sika vid montering och en tub räckte till alla sargar och beslag. Efter montering, direkt efter, så tog jag sprayflaska med såpvatten och spruta på skarven därefter drog jag bort överflödet med en plastskrapa (typ den som medföljde Plastik padding) och drog den efter skarven, då skrapa den av allt överflöd och inget kladd återstod. Tätningen vid halkskydden blev det knepigare, då använde jag tape först sedan kittning och avskrapning till sist bort med tapen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack George! Nu blev jobbet med Sikaflex bra mycket trevligare och bättre! :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag bytte fönsterlister upptäckte jag att Biltemas båtvax (36-2116) och var väldigt effektivt för att tvätta bort överbliven Sikaflex...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...