Gäst RillE Postad 5 April , 2004 Vad ska man använda sig av? Har köpt en gammal -70 tals plast båt som inte har putsats så väldigt mycket på under sina sista år, så vad kan/ska jag göra för att få lite ordning på den. Har ni några förslag?Eller några bra märken som är lättarbetade gärna med bra resultat och så, alla förslag är välkomna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 5 April , 2004 Hej, Prova med Autosol och sedan flytande båtvax. Det brukar fungera. Ps var försiktig Autosol är ett slipmedel. mvh maringuiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaparn 0 Postad 8 April , 2004 Mycket hänger på vilken maskin du använder. min rekomendation till alla båtägare är att satsa på en bra maskin, låt det få kosta du spar tid, svett & tårar Ja just de : autosol funkar bra men med varsamhet inge skoj när gelcoten tar slut före autosolen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 8 April , 2004 Autosol är ett märke och inte bara 1 (en) produkt. Jag har använt deras lättrubbing och den funkar bra, finns på plastflaska för ca 110:--120:-. PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaparn 0 Postad 8 April , 2004 viste fan PJ har rätt, snacka om slentrialt betende.. själv så pratar jag om den gamla hederliga plåtburken som kan få rostigt krom att skina igen. Vattenblandar man den kanske den blir som lättrubb, eller? man spar ju pengar om det funkar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipper 0 Postad 11 April , 2004 börja med sonax rubbing så du får bort all oxid lägg sedan på sonax flytande hårdvax som skydd det går att andvända bosch slip / polermasin i pex serien som går att köpa på alla byggvaruhus för unggefär 700 ,- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
helge 0 Postad 13 April , 2004 Hej Rille Fick testa ett nytt märke under helgen på min Norlin ifrån 74 som blev som ny förutom skrap och hack detta medel med en polish och en sealer heter Dri Wash´n Guard se www.dwg.se säljs av Behr http://www.behr.se/bil.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RillE 3 Postad 15 April , 2004 Såg att en på motorbåtsnack också hade blivigt rådd att använda dwg , måste jag köra med maskin eller går det bra att köra för hand? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
suzz 1 Postad 15 April , 2004 Hej RillE! Medlet passar alldeles utmärkt till handpolering, man kan använda vanlig flex, men i och med att medlet är otroligt lättarbetat och drygt, du stryker ut tunt med en frottéduk 1, för grövre rengöring med Premium Metal Polish detta medel rengör alla typer av plast, glasfiber, metaller, sedan grider du lätt över ytan till polermedlet blir stoftliknande gråaktig/svart. Låt sedan medlet torka ca 1 min och polera med en ren froteduk 2. Nu har du en ren och blank yta, för att bevara denna så lägger du på DWG, Dri Wash´n Guard Ultra-Ion, lackskydd, den lackrengör, polerar och skyddar i ett svep. DWG kan du spraya på och sedan torka ut eller fukta en frotelapp 3, med DWG, och bara torka båten, vänta ca 1 min polera sedan med en ren froteduk 4, nu är det klart. Din båts yta kommer att hålla sig renare och skinande längre än med något annat du tidigare har använt. Detta kan du göra i fullt solsken, Det fungerar fantastiskt på mörka/svarta ytor, blir ej flammigt, Du kommer verkligen att uppskatta resultatet, Lycka till! MVH suzz ps har du frågor mm slå mig gärna en signal 031-55 55 55 :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser