Casper82 0 Postad 12 Augusti , 2007 Hej alla motorkunniga, Jag har inte kört min båt på flera veckor men när jag nu i helgen skulle ut och åka lite vägrade motorn starta. Jag har fullt batteri, det finns bränsel och det kommer fram till stiften men får ingen tändning, startmotorn går bara runt. Sprutar jag ner lite startgas i förgasarna tänder motorn till lite snabbt men sedan inget alls. Vad kan det vara för problem? Varför startar inte motorn. Tacksam för alla svar jag kan få, //Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anilson 1 Postad 13 Augusti , 2007 Har du kollat så det inte är fukt i fördelaren?Får du gnista på tändstiften? - anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 13 Augusti , 2007 Du får allt bestämma dig, gnista eller ej? Har du gniska startar motorn på startgas, ingen gnista startgas = ingen respons mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Casper82 0 Postad 13 Augusti , 2007 Hej, Jag har kollat och det är ingen fukt i fördelaren, eftersom motorn gör några korta tändanden på startgas måste jag väll ha gnista? Ska åka upp till båten på fredag och börja kolla igen. //Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
waccas 0 Postad 13 Augusti , 2007 Hej pa dig Exakt samma problem hade jag med min motor,kopte baten av en man som har haft den pa land i tre ar motorn i garage formodlingen nar han satte tillbaka tandkablarna sa kom dom i fel ordning jag skiftade kablarna till ratt lage sa startade den med en gang,kanske skall du kolla tandspole,kondning,brytare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Casper82 0 Postad 13 Augusti , 2007 Min far har en vän som har kollat båten under dagen och tydligen så är Kondensatorn helt död. Jag ska köpa mig en ny och ta med upp till helgen och byta för att se om detta hjälper. //Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke70 0 Postad 13 Augusti , 2007 Tändföljden om den skulle behövas:1-5-3-6-2-4 moturs. Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Casper82 0 Postad 13 Augusti , 2007 Tackar, jag har för mig att den står på motorn på en lite klisterlapp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Casper82 0 Postad 20 Augusti , 2007 Hej Alla. Det var kondensatorn som var dålig. Fick bytt den så startade hon så snällt så. //Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser