MX175 0 Postad 12 Augusti , 2007 Inget är så jobbigt som väntans tider. Har varit och köpt en Glastron MX175 2008 års modell. Tyvärr så får jag denna våren 2008. jag undrar lite om det är någon som har någon erfarenhet av modellen? Hade tänkt att använda den till lite dagsutflykter för utforskning av skärgården samt bad och solning. Har tittat på en del båtmodeller och den verkade trevlig samt att man verkar få mycket för pengarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 12 Augusti , 2007 Glastron är fina båtar. Dessutom livstids garanti på skrovet. Den kommer du att bli mycket nöjd med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krakker 0 Postad 21 Augusti , 2007 skulle du vilja skriva vad du gav för den ? är i begrepp att köpa en jag med... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MX175 0 Postad 30 Augusti , 2007 Tittade lite på Båtguiden och hittade ditt namn med en Glastron mx 175 årsmodel 2007. Så det blev ett köp i allafall? Senast ändrad av MX175 | 31 augusti 2007 | 07:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krakker 0 Postad 17 Oktober , 2007 japp =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JuggeM 1 Postad 18 Oktober , 2007 Kompis till mig har en Bayliner 175, helt ok förutom.Ombord kliv, det finns nästan inget att stå på i fören och inget att hålla sig i.han har drattat i 2 ggr. och sabbat en mobil.säkert lätt fixat med nån utbyggnad av fören. /Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MX175 0 Postad 21 Oktober , 2007 Tittade lite på din båt i sjöboden. I dina uttalanden om denna så verkar du inte ha provkört denna än. Väntar du på din båt oxå eller har du fått denna och kört den? Själv så har min precis kommit hem enl båtfirma och den kommer att vinterförvaras hos dem samt i ordningställas till våren. Om du kört den vore det kul att höra lite vad du tycker om båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 22 Oktober , 2007 Grattis till en bra och mycket snygg båt. Glastron har nog de snyggaste linjerna. Ops nu stack jag nog ut hakan men det är sant. Kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nugge 0 Postad 9 Maj , 2008 Hej, Har själv haft en sådan båt i två säsonger och har varit fantastiskt nöjd. Vi är en familj om två vuxna och två barn i 10 respektive 8 års åldern och för oss har det varit perfekt. Vid något tillfälle åkte vi fem stycken vuxna karlar då gick det aningens tungt. Kan även tycka att det blir ett lite gnälligt motorljud från 3.0 liters fyran vid längre turer till skillnad från kompisar med större motorer. Båten är lättskött, snabbplanade och går väldigt bra i sjön. Själv hade jag inte hydraulstyrning vilket var ett litet minus. Som med alla hobbies så vill man gärna gå vidare så nu har jag beställt mig en Baja 202 Islander från staterna med leverans i Juni, får se hur den kommer att upplevas. Lycka till och trevlig båtsommar! //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MX175 0 Postad 22 Juni , 2008 Har nu haft båten några månader. Är mycket nöjd med denna. Båten går fint och stabilt i sjön och har passat våra intressen. Dvs åka ut i skärgården sola, bada, fiska och utforska nya fina öar. vi övernattar väldigt sällan och då detta ska göras blir det tält. Några har skrivit att 3.0lmotor är lite surrig och håller med om detta. Dock så finns det inte någon motorumsisolering för ljud över huvudtaget så till nästa säsong så kommer detta att ordnas till. Kapellet är lite tråkigt att fälla upp och ner då det innehåller flera delar med dragkedjor och knappar som ska passas ihop. Man behöver dock ej montera ner alla delar utan kan ha takdelen och fönsterdelar kvar så sitter man bra skyddat för väder och vind. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser