Rogerihalmstad 1 Postad 12 Augusti , 2007 Hej o hopp, seglingen från stenungsund gick bra trots åska och mycket regn, men men, efter en rejäl åskskur 2 timmar från hemmahamn blev det helt vindstilla och jag fick fortsätta färden med motor och vad händer,,,??? Ett rejält rep i proppellern.. helve,,,,,. Tvärstopp och rop på hjälp. Kanske nån där ute kan ge mig ett tips hur man får bort repet ? Tror det sitter rejält.Mvh Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 12 Augusti , 2007 Tja, det klassiska är ju ett cyklopöga o en vass kniv. G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogerihalmstad 1 Postad 12 Augusti , 2007 Jo jag ska försöka det, hoppas bara inget annat skadat sig efter tvärstopp i maskinen ?? Eller vad tror ni ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 12 Augusti , 2007 Vad har du, rak axel, drev, snurra? G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 12 Augusti , 2007 Dyk, skär loss, kolla att propellern lätt kan snurra runt utan missljud, starta motorn i friläge, går detta utan missljud, lägg i drevet och provkör. TA DET FÖRSIKTIGT i början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tuppen_ericson 1 Postad 12 Augusti , 2007 stenungsund? jag har en polare som gärna dyker. han finns i kode Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 13 Augusti , 2007 Har man rak axel kan man ju montera på en sådan här. Billigt är det inte, men man slipper framtida rep som fastnar. http://www.plastimo.com/catalogue/productdetail.php?listnom=Propellerkniv.|&ref=24726&LangID=7 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser