Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
Tribute

Ny inombordsmotor

Rekommendera Poster

Hej

Jag planerar att köpa en daycruiser från mitten/slutet av 90-talet ca 21 fot för úngefär 150 000 kr. Jag vill ha ett amerikanskt märke tex Wellcraft, Searay, bayliner eller motsvarande. I dessa sitter normalt 3 liters eller 4,3 liters inombordare.

Motorerna till dessa båtar börjar bli 10-12 år och jag måste nog ta med i budgeten att motorn snart kan gå sönder.  

Min fråga är hur mycket en ny inombordare (tex 3.0 eller 4,3) kostar. Vad kostar ett drev till en liknande motor? 

Tack för svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!!!

Har du tänkt att importera motorn från Usa eller ska du köpa här hemma i sverige???

En svensksåld Mercrusier 3,0 går på runt 55 000kr och en 4,3 ca ca 70 000kr. Går säkert att hitta billigare. Ett Alpha on gen 2drev går lös på ca 50 00kr men har du ett inbytes drev med dig så kan d sjunka till runt 35 000kr.. Finns billigare pirat drev för runt 20 000kr men är osäker på kvaliten..

Men importerar man grejerna från usa så kommer man förmodligen undan med halva priset när frakten osv e betald..

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar!

Har du någon amerikansk motorförsäljare som du kan rekomendera?

Att göra ett motorbyte till en ny motor med samma märke som den gamla borde väl inte vara alltför komplicerat eller?

Vad kan man tro om en liknande inombordare från mitten av 90-talet, får man räkna med att motorn och drevet behöver renovering/byte inom några år? Vilken livslängd kan man förvänta sig av en inombordsmotor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...