Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
Gäst Lotta

Bimini/wellcraft

Rekommendera Poster

Gäst Lotta

Hej! Funderar på att köpa en wellcraft 26 excell, (v 8 VP 5,7) - 94. Är det någon som har erfarenhet av denna båttyp? Vad kan vara ett rimligt pris för en fräsch båt? Är lite fundersam över hur en Biminitopp fungerar, kan man köra i 30 k med sidorna/frontrutorna uppe/nere? Har sett att de flesta moderna dc har sådana men har ingen egen erfarenhet - har du? Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mats

Jag har en 23 fotare med biminitop. Det gåra bra att köra med rutorna uppe, men räkna med stor avdrift och lite tyngre gång. Att lägga till i trångt utrymme är inte heller kul med rutorna uppe. En annan effekt som jag har märkt är att motorljudet blir högre med biminitopen uppe. Tydligen studsar ljudet i topen och rakt ner i örat på dig. Ganska stor skillnad faktiskt... Annars är det praktiskt och snyggt tycker jag. /Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en 23 fotare med biminitop. Det gåra bra att köra med rutorna uppe, men räkna med stor avdrift och lite tyngre gång. Att lägga till i trångt utrymme är inte heller kul med rutorna uppe. En annan effekt som jag har märkt är att motorljudet blir högre med biminitopen uppe. Tydligen studsar ljudet i topen och rakt ner i örat på dig. Ganska stor skillnad faktiskt... Annars är det praktiskt och snyggt tycker jag. /Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skulle säga 260-300' för en sådan båt om den är i kanonskick. Man kan köra så fort som båten går i en Bimini-top. Ta bort rutorna vid fint väder, annars låt dom sitta kvar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Daniel

Hej-hur gick det...? Blev det köp? Funderar själv på en sådan...är nyfiken på dina synpynkter. Förbrukning, plats för att bo etc. Mvh//D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...