Gäst Lotta Postad 5 April , 2004 Hej! Funderar på att köpa en wellcraft 26 excell, (v 8 VP 5,7) - 94. Är det någon som har erfarenhet av denna båttyp? Vad kan vara ett rimligt pris för en fräsch båt? Är lite fundersam över hur en Biminitopp fungerar, kan man köra i 30 k med sidorna/frontrutorna uppe/nere? Har sett att de flesta moderna dc har sådana men har ingen egen erfarenhet - har du? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Mats Postad 12 Maj , 2004 Jag har en 23 fotare med biminitop. Det gåra bra att köra med rutorna uppe, men räkna med stor avdrift och lite tyngre gång. Att lägga till i trångt utrymme är inte heller kul med rutorna uppe. En annan effekt som jag har märkt är att motorljudet blir högre med biminitopen uppe. Tydligen studsar ljudet i topen och rakt ner i örat på dig. Ganska stor skillnad faktiskt... Annars är det praktiskt och snyggt tycker jag. /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iBoat 0 Postad 21 Maj , 2004 Jag har en 23 fotare med biminitop. Det gåra bra att köra med rutorna uppe, men räkna med stor avdrift och lite tyngre gång. Att lägga till i trångt utrymme är inte heller kul med rutorna uppe. En annan effekt som jag har märkt är att motorljudet blir högre med biminitopen uppe. Tydligen studsar ljudet i topen och rakt ner i örat på dig. Ganska stor skillnad faktiskt... Annars är det praktiskt och snyggt tycker jag. /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dusty 0 Postad 21 Maj , 2004 Skulle säga 260-300' för en sådan båt om den är i kanonskick. Man kan köra så fort som båten går i en Bimini-top. Ta bort rutorna vid fint väder, annars låt dom sitta kvar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Daniel Postad 11 Augusti , 2004 Hej-hur gick det...? Blev det köp? Funderar själv på en sådan...är nyfiken på dina synpynkter. Förbrukning, plats för att bo etc. Mvh//D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser