mercuryman 0 Postad 11 Augusti , 2007 Glömde hälla i 2 taktsolja i bensinen,hade ca 1 liter 2% bensin kvar i tanken när jag slog i ca 5 liter ren bensin,körde ca10 min innan jag kom på det,den går fortfarande bra,men kan det ha hänt ngt med motorn? Bör jag byta ngt ? 40 hp mercury -78 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 11 Augusti , 2007 Det är ingen fara, jag har kört längre än så innna jag kommit på att jag glömt oljan. Det som händer är att lager inte får smörjning så vill du byta något så är det motorlager som kan tagit skada, men du behöver nog inte oroa dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 11 Augusti , 2007 Du kan nog sova lugnt i natt. I morgon natt också! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
van_duung 0 Postad 11 Augusti , 2007 är nästan 99% säker på att allt är helt och inget har tagit stryk, om du låg och puttrade på tomgång Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mercuryman 0 Postad 12 Augusti , 2007 Tack för svaren! Då kan jag vara lugn förmodligen,körde ca 5min full gas och 5min puttrande! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mercuryman 0 Postad 12 Augusti , 2007 Tack för svaren! Då kan jag vara lugn förmodligen,körde ca 5min full gas och 5min puttrande! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser