stefan730 0 Postad 11 Augusti , 2007 Hej ha en lite fråga. Tro att min startmotor är sönder kan man se eller testa om den är sönder på något sätt??? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 12 Augusti , 2007 Låter det inget när du vrider på startnyckeln? inget knäppande? Försök först att tjuvkoppla den med en grov skruvmejsel mellan de grova bultarna där kabeln från batteriet kommer in, då ska själva motorn gå runt och då är den inte kass. prova oxo att släppa på pluspol till manöverströmmen till solenoiden, om startmotorn snurrar nu så är det startnyckeln som är trasig. Snurrar motorn men inte drar runt motorn så har det lilla kugghjulet inuti startmotorn rostat fast, då får du plocka isär o smörja upp. Enkla åtgärder allt sammans. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stefan730 0 Postad 12 Augusti , 2007 Hej jo det klicka hela tiden men inte från startmotorn. är inte så kunig på vad det heter.. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 12 Augusti , 2007 Kolla första batteriet, är det ok? Räcker inte att det visar 12 volt, ska leverera 12 volt när du försöker starta. Om du VET att batteriet är ok så kan du koppla ström direkt från batteriet till startmotorn med startkablar -funkar startmotorn då så vet du att nåt annat är fel. Senast ändrad av Yadis | 12 augusti 2007 | 15:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 12 Augusti , 2007 Vad är det för typ av motor, en utombordare eller inombordare? Har du någon bild på startmotorn? Det blir lättare att förklara då. Leta gärna fram en bild från någon verkstadshandbok eller liknande så du kan se vad vi pratar om, du hittar säkert bilder här på nätet om du letar och skriver in motortypen. Har du provat de första förslagen jag skrev? det kan vara intressant att få veta vad som händer när du gör det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stefan730 0 Postad 12 Augusti , 2007 Hallå batteriet är helt nytt testade två olika. Så jag tog ström direkt till startmotorn o det händer inget. i bland skakade drevet till. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 12 Augusti , 2007 Min klickade oxå i våras när man vred på nyckeln. Jag har solinojden eller hur det stavas brevid startmotorn och den klickade bara utan att starten rörde sig. Hade ström till allt men inget hände. Det var starten som var bränd, bara att köpa ny vilket innebar 7500:- haha som hittat.... Lycka till.... Ta bort starten o lämna in den för test så får du veta... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 12 Augusti , 2007 DÅ har antingen drevet fastnat o behöver smörjas upp eller så är startmotorn kass. Om du vill köpa ny startmotor till bra pris så rekommnderar jag dessa: www.elha.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stefan730 0 Postad 12 Augusti , 2007 Tack för alla svar..bli att köpa en ny..Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser