P_Olsson 0 Postad 10 Augusti , 2007 Hej jag har en Mariner 80 som dör när man växlar OM man är snabb mellan växlarna så fungerar det bra men då ska man vara riktigt snabb. Ett strort problem när jag kör in mot bryggan och skall backa till lite då den dör och jag dunsar i bryggan.. Är det ngn som har någon ide vad det kan vara..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinG 0 Postad 10 Augusti , 2007 Har du ingen tomgång på båten i vanliga fall? Dör båten även när du kör frammåt och lägger i neutralen? Eller dör den först när du lägger i backen? Dör båten även om du går från back till frammåt. Senast ändrad av MartinG | 10 augusti 2007 | 19:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
P_Olsson 0 Postad 10 Augusti , 2007 Den har tomgång men ibland så dör den även enbart på tomgång. Den dör på samma sätt om man kör framåt. Har varit och skruvat lite i den den ena förgasaren verkade det nästan rinna soppa ur.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 10 Augusti , 2007 Fixa förgasarna nya nålventiler mm ställ flotör nivån rätt och synka dem ställ sen lågfarten rätt och lär dig istället slå av i tid och använda motorn bara som roder sista biten istället för att vara tvungen att slå back, så ska du se att du slutar krossa bryggor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
P_Olsson 0 Postad 10 Augusti , 2007 Skall göra det...Tack för hjälpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser