orchid 0 Postad 10 Augusti , 2007 HEj.. Någo som vet var man kan få tag på ritningar till en plymjolle??? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 10 Augusti , 2007 Hej! Jag är på jakt efter samma sak för att ev bygga en. Jag mailade till killen som har Plyms f.d. varv, o han berättade att alla ritningar är överförda till ritningsarkivet på sjöhistoriska museet i Sthlm. Nån gång när jag får tummen ur tänkte jag kontakta dem, men det har inte blivit av än. Om du gör det före mig så hör av dig... G. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GostaU 0 Postad 10 Augusti , 2007 Hej igen! Jag drabbades just av en släng av inspiration o skickade följande mail till Sjöhistoriska muséet: Hej! Jag är på jakt efter ritningar på någon av August Plyms mindre jollar. Är detta något som finns hos Er, jag såg att ni hade en del handlingar från hans gamla varv. Och om det finns, är det möjligt att få en kopia? Och hur gör man i så fall? MVH G. Jag återkommer med rapport när/om jag får något svar.G. Senast ändrad av GostaU | 10 augusti 2007 | 13:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Redardotter 0 Postad 4 September , 2007 Det absolut bästa är att åka till Sjöhistoriska muséet och sätta sig tillsammans med dem och gå igenom plymjolle-arkivet. Vissa modeller finns dessutom bara på diabilder men de skriver gärna ut den om man vill. Tror vi fick betala runt 100:- för 5-6 bilder på farsgubbens träbåt när vi var där och rotade runt. De är otroligt samarbetsvilliga och grymt kunniga ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser